شناسهٔ خبر: 67649842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی و گردشگری در کانون‌های مساجد هرمزگان

صدیقه غلامی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که  می‌توان با رویکرد همکاری و مشارکت کانون فرهنگی هنری مساجد و این اداره‌کل از آن استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی آموزشی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگی برای آموزش صنایع‌دستی است، اظهار کرد: این اداره‌کل آمادگی هر نوع همکاری را با کانون فرهنگی هنری مساجد درزمینهٔ آموزش دارد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری روستاهای استان وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود، افزود:  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با کمک جوانان یک زنجیره خدمات شکل دهند و به توسعه گردشگری روستاها کمک کنند.

محسنی بیان کرد: اگر این مهم انجام شود مصادیق شعار سال مقام معظم رهبری که به مشارکت مردمی تأکید دارند در این امر اتفاق می‌افتد.

اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با بیش از ۱۴۳ هزار عضو در مساجد استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد از اعضای کانون مساجد در مناطق روستایی هستند که با کمک شبکه رابطین می‌توانیم فعالیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری را به اطلاع آن‌ها برسانیم و از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت موزه‌ها، آموزش صنایع‌دستی، صدور مجوز صنایع‌دستی از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما