شناسهٔ خبر: 67649300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو در سایه سکوت سازمان حمایت

19 دی آنلاین: در روز‌هایی که نرخ دلار و قیمت خودرو در بازار آزاد کاهشی است شرکت مدیران خودرو قیمت محصولات پیش فروش شده را ۱۴۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، افزایش قیمت ناگهانی محصولات پیش فروش شده مدیران خودرو موجب شد تا خریداران ناراضی مقابل شورای ملی رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی تجمع و از نهاد‌های ناظر مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رسیدگی به این موضوع را درخواست کنند.
اقتصادی‌ترین خودروی این شرکت؛ ام وی ام X ۲۲ PRO دنده‌ای است که ۷۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما حالا با قیمت ۸۵۸ میلیون تومان عرضه می‌شود. فونیکس FX نیز قبلا یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان قیمت داشت که از این پس قیمت آن یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان است. در فهرست محصولات مدیران‌خودرو، تیگو ۸ پرو مکس با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که مسئول تعیین قیمت خودرو و نظارت بر اجرای آن است با وجود اعتراض خریداران تا کنون به افزایش قیمت‌ها واکنشی نشان نداده است.
در روز‌های اخیر تصاویر متعددی از کیفیت پایین محصولات این شرکت در فضای مجازی منتشر شد تا جایی که سازمان ملی استاندارد، تولید یکی از محصولات را متوقف کرد.
در پیگیری خبرنگار ما از سازمان حمایت، مدیر روابط عمومی این سازمان با اعلام اینکه دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت مسئول تعیین قیمت هاست گفت: روز گذشته با نمایندگان خریداران محصولات این شرکت جلسه‌ای برگزار و بنا شده موضوع رسیدگی شود، ضمن اینکه سازمان حمایت صرفا کارشناسی قیمت‌ها را انجام می‌دهد.
اردیبهشت امسال، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود؛ امسال یک جهش اساسی در کیفیت و کمیت خودرو اتفاق می‌افتد و در حال پیگیری برنامه جامعی در صنعت خودرو هستیم تا در سال جاری همزمان هم تولید خودرو و هم کیفیت خودرو افزایش یابد.
بنابر آمار رسمی گمرک، شرکت مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲ به تنهایی یک میلیارد دلار ارز برای واردات قطعات مونتاژی دریافت کرده است.

نظر شما