شناسهٔ خبر: 67649252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

ریزش ساختمان مدرسه‌ای در نیجریه/۲۲ دانش‌آموز جان باختند

19 دی آنلاین: مقامات محلی نیجریه می‌گویند بر اثر فروریختن یک مدرسه در ایالت «پلاتو»ی این کشور دست‌کم ۲۲ کودک جان خود را از دست داده و بیش از ۱۳۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

صاحب‌خبر -
آکادمی «سنت» که در شهر «جوس» مرکز ایالت قرار داشت صبح روز گذشته (جمعه) در حالی که دانش آموزان داخل مدرسه بودند، فروریخت و بچه ها زیر آوار مانده بودند.
امدادگران داوطلب از بیل مکانیکی، چکش و دست خالی برای شکستن بتن‌های ساختمان فروریخته و از میان برداشتن میله‌های آهنی استفاده کردند تا به بسیاری از افراد گرفتار شده برسند.
پلیس به خبرنگاران گفته است دست‌کم ۲۲ کودک بر اثر فروریختن ساختمان مدرسه جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری دیگر در بیمارستان‌های محلی تحت درمان قرار گرفته‌اند.
تخمین زده می‌شود که این مدرسه بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دارد.
علت فروریختن ساختمان هنوز مشخص و اعلام نشده اما ساکنان محلی می‌گویند حادثه پس از سه روز بارندگی شدید در این منطقه رخ داده است.
به گزارش بی بی سی، یک شاهد محلی گفته است تعدادی از اجساد و ده‌ها نفر که نجات یافته‌اند را دیده است.
«کریستین موندوات»، نماینده صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف در نیجریه در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از خبر جان‌باختن غم انگیز جوانان در آکادمی سنت ویران شده‌ام.
او نوشته است: کودکان پر از رویا در حال دادن امتحان بودند که ساختمان مدرسه فرو ریخت.
در سال‌های اخیر چندین ساختمان بزرگ در نیجریه فروریخته است که کارشناسان دلیل آن را ترکیبی از ساختمان‌سازی نامناسب و مواد بی‌کیفیت می‌دانند.
در سال ۲۰۲۱ نیز دست‌کم ۴۵ نفر بر اثر ریزش یک ساختمان چندین طبقه‌ و در حال ساخت در یک محله ثروتمند شهر «لاگوس»، پایتخت نیجریه کشته شدند.

نظر شما