شناسهٔ خبر: 67648628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بازدید نماینده مردم خرم‌آباد از خانه تاریخی کشفی

زینب اسکینی

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از خانه تاریخی کشفی این شهر بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، هادی هاشمی در این بازدید بر اهمیت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی تاکید کرد و گفت: با تعمیر و بهسازی این خانه‌های تاریخی می‌توان زمینه توسعه گردشگری و رونق اقتصادی را فراهم کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حفظ بناهای تاریخی می تواند موجب توسعه گردشگری شود و از سوی دیگر می توان با استفاده از این ظرفیت ها، زمینه توسعه اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی را رقم زد.

او ضمن تقدیر از میراث فرهنگی استان اظهار کرد: تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری از خانه های تاریخی می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی استان در همه شهرها شود که در این راستا میراث فرهنگی لرستان اقدامات موثری را داشته است.

در این بازدید مقرر شد بنا به درخواست سرمایه‌گذار برای تسهیل و تسریع در روند مرمت و بازسازی، از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۳ تسهیلاتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شود.

خانه تاریخی کشفی به شماره ۱۱۹۰۲در مرکز شهر خرم آباد و پشت زورخانه طیب در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این خانه تاریخی دارای ۵ اتاق بوده که پس از بهسازی و مرمت و بهره برداری زمینه اسکان و اقامت ۴۷ نفر را با کاربری اقامتی همراه با صبحانه و عصرانه دارد. با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال ۷ نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر به صورت غیر مستیقم فراهم می شود.

در حال حاضر این خانه تاریخی با زیربنای ۱۸۰ متر در طبقه اول و ۱۸۰ متر در طبقه دوم و ۱۶ متر در طبقه سوم با ۲ استاد کار مرمت در دست احیاء و تغییر کاربری می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما