شناسهٔ خبر: 67648321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

متقاضیان خودرو پول کم دارید این خبر برای شماست | با افتتاح سپرده اقساطی خودرو بخرید | شرایط دریافت وام خودروی 100 میلیون تومانی

بسیاری از بانک‌ها برای تسهیل خرید اتومبیل به مشتریان خود وام خودرو پرداخت می‌کنند. در این گزارش شرایط وام خودروی بانک‌های سامان و تجارت بررسی شده است.

صاحب‌خبر -

بسیاری از بانک‌ها برای تسهیل خرید اتومبیل به مشتریان خود وام خودرو پرداخت می‌کنند. در این گزارش شرایط وام خودروی بانک‌های سامان و تجارت بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با نوسانات قیمت خودروها و پایین آمدن قدرت خرید مردم، دغدغه داشتن خودروی نو برای مردم بیشتر از گذشته حس می‌شود. یکی از راهکارهایی که بانک‌ها پیش پای مردم می‌گذارند، ارائه تسهیلات بانکی از جمله وام خرید خودرو است. در سال 1403 برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی وام‌هایی را برای خرید خودرو به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

تجارت‌نیوز در ادامه این گزارش، شرایط دریافت وام خودرو و جزئیات آن در بانک‌های سامان، تجارت و صادرات را بررسی می‌کند.

چه کسانی می‌توانند وام خودرو بگیرند؟

متقاضی این وام باید سن بالای 18 سال داشته باشد و بانک باید از وضعیت قضایی از جمله سابقه داشتن چک برگشتی و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه او اطمینان حاصل کند. همچنین فرد وام‌گیرنده باید مدارک خرید خودرو را به بانک ارائه کند و مانند دیگر وام‌ها، دارای چند ضامن باشد که خود این ضامن‌ها نیز باید کارمند رسمی یک سازمان دولتی یا دارای پروانه کسب باشند. به علاوه، متقاضی دریافت وام خودرو باید با مدارک مربوط به کسب‌وکار یا فیش حقوقی، این اطمینان را به بانک بدهد که در بازپرداخت مبلغ وام توانایی لازم را دارد.

وام‌گیرنده باید این را بداند که بانک‌ها دارای یک سقف مشخص برای ارائه این وام هستند و امکان دریافت تسهیلات بیشتر از این سقف وجود ندارد.

شرایط وام خودروی 100 میلیون تومانی بانک سامان

یکی از بانک‌هایی که وام خودرو پرداخت می‌کند، بانک سامان است. زمان بازپرداخت این وام 36 ماه تعیین شده و نرخ سود آن 18 درصد است. سقف این وام 100 میلیون تومان است و مبلغ قسط ماهانه آن به سه میلیون و 615 هزار تومان می‌رسد. به این ترتیب، وام‌گیرنده باید در پایان زمان سررسید، 131 میلیون و 205 هزار تومان به عنوان اصل و نرخ سود وام، به بانک سامان پرداخت کند.

متقاضی دریافت وام خودروی بانک سامان می‌تواند با ارائه سند ملک، بازپرداخت این وام را ضمانت کند. همچنین برای دریافت این وام، متقاضی باید در بانک سامان سپرده کوتاه‌مدت افتتاح کند و بین سه تا 6 ماه گردش حساب داشته باشد. 15 درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک مسدود می‌شود.

چگونه از بانک تجارت وام 140 میلیون تومانی بگیریم؟

برای دریافت وام خودرو از بانک تجارت، متقاضی باید در این بانک سپرده‌گذاری کند و می‌تواند تا دو برابر میزان سپرده خود و با سقف 140 میلیون تومان، از این وام بهره‌مند شود.

 بازپرداخت این وام نیز 36 ماهه و با احتساب سود 18 درصدی انجام می‌شود. همچنین برای دریافت وام، متقاضی باید ضامن رسمی با فیش حقوقی به بانک معرفی کند. بنابراین، هر قسط وام طرح پیشروی بانک تجارت پنج میلیون و 61 هزار تومان و مجموع رقم بازپرداخت به این وام در پایان مدت سه ساله معادل 182 میلیون و 308 هزار تومان است.

تجارت نیوز

نظر شما