شناسهٔ خبر: 67647915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

صاحب‌خبر -
آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟
خبرگزاری آریا-

لیزر موهای زائد یکی از مدرن ترین روش ها برای رفع موهای زائد است اما با این وجود خالی از معایب نیست و می تواند عوارض خفیفی داشته باشد.

افرادی که تصمیم به لیزر موهای زائد خود دارند، انواع و اقسام سوالات را در ذهن می پرورانند و به دنبال پاسخ درستی برای این سوالات هستند. یکی از رایج ترین سوالاتی که در این رابطه از متخصصین زیبایی پوست و اپراتورهای لیزر می شود این است که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم دستگاه های لیزر به طور تخصصی برای حذف موهای زائد طراحی شده اند و تکنولوژی به کار رفته در آن ها تاثیری روی تغییر رنگ پوست بدن ندارد و قرار نیست در این مورد معجزه ای صورت گیرد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می دهیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چگونه باعث روشن شدن پوست می شود؟

لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین روش هایی است که این روزها افراد برای حذف موهای بدن خود به سراغش می روند. در میان روش های مختلفی که وجود دارد، لیزر روشی سریع تر، دقیق تر و پیشرفته تر به شمار می رود که می تواند در مدت زمانی کوتاه موهای زائد را از بین ببرد و سرعت رشد آنها را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

برای لیزر موهای زائد از دستگاه ها با تکنولوژی خاصی استفاده می شود که در آن نور دستگاه با طول موج مشخصی به پوست تابیده می شود و به این شکل روی فولیکول مو تاثیر می گذارد. اگر دقت کرده باشید، روش هایی همچون شیو بدن با ژیلت یا تیغ اصلاح می تواند به مرور زمان دچار تیره تر شدن پوست شود. لیزر یکی از روش هایی است که اگر حتی باعث روشن شدن پوست نشود، اما از تیره شدن آن نیز جلوگیری به عمل می آورد. این مزیت در روش هایی مانند لیزر موهای زائد زیر بغل بسیار مفید است چون از تیره شدن ناحیه زیر بغل جلوگیری می کند.

اما اگر بخواهیم به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود یا خیر پاسخ دقیقی ارائه دهیم، باید بگوییم به طور کلی لیزر کردن تاثیری روی روشن یا تیره شدن پوست ندارد. تنها ممکن است در برخی مواقع به دلیل عدم مهارت اپراتور، پوست را دچار سوختگی کند.

اپراتور در حال لیزر کردن زیر بغل مرد

اما در برخی مواقع نادر امکان دارد لیزر کردن روی رنگدانه های پوستی تاثیراتی گذاشته و سبب روشن شدن پوست شود که این امر نیز اثراتی موقتی داشته و پس از گذشت چند هفته از بین می رود. پس از انجام لیزر موهای زائد یکی از شایع ترین انواع تغییر رنگدانه پوست، هیپوپیگمانتاسیون است که معنای آن همان روشن شدن رنگ پوست است. این تغییر رنگ پوست معمولا تنها چند هفته دوام می آورد و پس از آن پوست به رنگ اولیه خود باز می گردد. در برخی موارد نادر ممکن است این تغییر رنگ دائمی باشد.

آیا لیزر موهای زائد باعث سفید شدن موها می شود؟

یکی دیگر از سوالاتی که حول لیزر موهای زائد پرسیده می شود این است که آیا لیزر کردن می تواند باعث سفید شدن موها شود؟ یا اینکه چرا بعد از لیزر برخی از موها سفید می شوند؟ اگر بخواهیم یک پاسخ قابل اطمینان و دقیق به شما بدهیم، باید بگوییم لیزر کردن تاثیری روی سفید شدن موها ندارد. اشعه هایی که توسط دستگاه لیزر به پوست تابانده می شوند فقط و فقط روی فولیکول های مو تاثیر می گذارند. این اشعه ها با از بین بردن فولیکول مو، رشد مو را کُندتر کرده و به مرور موهای زائد را از بین می برند.

لیزر کردن هیچ تاثیر مخربی روی ملانوسیت ندارد. بنابراین اگر پس از عملیات لیزر موهای زائد، متوجه شدید که برخی از موها پس از رشد مجدد، سفید رنگ هستند، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و علت را به این شکل جویا شوید.

اگر نگران این هستید که چرا موهای شما بعد از لیزر سفید شده اند، باید بدانید که این موضوع به دلایل متعددی می تواند اتفاق افتاده باشد. از جمله؛ عوامل ارثی، کم کاری تیروئید، کم خونی، کمبود ویتامین بدن، مصرف سیگار و... راهکارهایی برای جلوگیری از بروز این عارضه نیز وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • کاهش میزان استرس (استرس باعث افزایش ترشح کورتیزول در بدن می شود. ترشح بیش از اندازه این هورمون، باعث آسیب رساندن به رنگدانه مو شده و نتیجه آن نیز چیزی نیست جز سفید شدن موها.)
  • داشتن یک رژیم غذایی اصولی که در آن انواعی از ویتامین های D، C، B12، روی، مس و... باشد.
  • آزمایش کامل خون برای بررسی تیروئید، میزان کم خونی و دیگر اختلالات هورمونی
  • عدم مصرف دخانیات

سفید شدن صورت بعد از لیزر موهای زائد صورت

برای جلوگیری از سفید شدن پوست با لیزر چه باید کرد؟

اگر تمایل دارید تا از سفید شدن پوست بعد از لیزر جلوگیری کنید یا میزان این سفیدی را به حداقل ممکن برسانید، راهکارهایی وجود دارند که ما در لیست زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • برای لیزر به یک مرکز تخصصی و معتبر مراجعه کنید که تکنسین های لیزر آن از توانایی و مهارت بالایی در استفاده از دستگاه لیزر برخوردار باشند. تکنسین های مجرب با توجه به نوع و شرایط پوست شما، دستگاه را به بهترین شکل ممکن تنظیم می کنند و حتی نکات مراقبت از پوست را پس از لیزر در اختیارتان قرار می دهند.
  • پیش از لیزر و پس از انجام لیزر باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. نور خورشید احتمال سفید شدن پوست پس از لیزر را افزایش می دهد.
  • در صورتی که لیزر صورت انجام می دهید، باید حتما هر روز قبل از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنید. علاوه بر این در طول مدت درمان با لیزر، بهتر است از رفتن به سولار اجتناب کنید.
  • حتما از مرطوب کننده و پاک کننده ملایم برای پوست بدن و صورت خود استفاده کنید. محصولات شوینده قوی و خشن می توانند پوست شما را تحریک و باعث تغییر رنگدانه های آن شوند.
  • ورزش مرتب و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانند در سلامت و درخشندگی پوست شما نقش موثری داشته باشند.
  • استفاده از کمپرس آب سرد روی ناحیه ای که تحت لیزر قرار گرفته می تواند از شدت التهاب پوست کاسته و تسکینی برای آن باشد. این موضوع شُکی که به پوست وارد شده را نیز از بین می برد.

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد لیزر موهای زائد و عوارضی همچون سفید شدن پوست بعد از لیزر دارید می توانید با مراجعه به سایت tarannomclinic.com و یا تماس با شماره 02191006622 با مشاوران کلینیک زیبایی ترنم در ارتباط باشید.

نظر شما