شناسهٔ خبر: 67647415 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

برای خودرو دزدگیر بهتر است یا جی پی اس؟

معمولا اولین راهکاری که برای جلوگیری از سرقت خودرو به ذهن هر کسی می‌رسد، نصب دزدگیر است. اما اگر از 500 متری خودرو دورتر شده باشید، بعید است که بتوانید سریعا وارد عمل شوید و مچ سارق را بگیرید. اینجاست که سیستم‌های ردیاب خودرو یا جی پی اس وارد عمل شده و در‌صورتی‌که فردی قصد سرقت ماشین را داشته باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن از طرف جی پی اس برای مالک پیامک هشداری ارسال می‌شود. با این حال بحث و اختلاف نظرهای بسیاری پیرامون این پرسش وجود دارد که دزدگیر بهتر است یا جی پی اس. در این مقاله مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر در این باره تصمیم بگیرید.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مقایسه دزدگیر و جی پی اس خودرو؛ کدام‌یک برای خودروی شما بهتر است؟

سیستم‌های دزدگیر به محض اینکه خودرو موردهدف سارقان قرار بگیرد، به صدا درمی‌آیند و به‌این‌ترتیب امنیت شبانه‌روزی این دارایی ارزشمند شما را فراهم می‌کنند. مزیت اصلی دزدگیر مقرون‌به‌صرفه بودن آن است و در واقع به احتمال زیاد برای نصب یک دزدگیر ساده نسبت بهقیمت ردیاب شنود دار می‌توانید کمتر هزینه کنید؛ بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، حداقل در نگاه اول دزدگیر گزینه بهتری به نظر می‌رسد. همچنین خودروهای دزدگیردار کمتر مورد‌هدف سارقان قرار می‌گیرند زیرا چراغ دزدگیر بازدارنده خوبی در چنین شرایطی است و دزدان ترجیح می‌دهند به سراغ ماشین‌هایی بروند که به کمتر سیستم ضد‌سرقتی مجهز باشد.

مزیت دیگر این است که اگر نتوانید ماشینتان را در پارکینگ شلوغی پیدا کنید، دزدگیر به کمکتان می‌آید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که ماشین را هنگام صبح در پارکینگی پارک کرده‌اید و تا عصر که برمی‌گردید، پارکینگ مملو از ماشین‌های دیگر شده و پیدا کردن خودروی خودتان کار چندان راحتی نیست. با وجود دزدگیر فقط کافی است دکمه‌های روی ریموت را فشار دهید تا ماشین را پیدا کنید.

10

ردیاب؛ بهترین انتخاب برای محافظت از خودرو

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله خواندید، تاکنون باید متوجه شده باشید کهدزدگیر بهتر است یا جی پی اس. استفاده از ردیاب انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد؛ زیرا تضمین امنیت ماشین صرفا با دزدگیر عملا غیرممکن بوده و کم نیستند مال باختگانی که ماشینشان به دزدگیر هم مجهز بوده است. در بازار ردیاب‌های بسیاری وجود دارند که با قیمت مناسب و در عین حال کیفیت بالا به فروش می‌رسند و حتی ارزان‌ترین آن‌ها نسبت به دزدگیر عملکرد بهتر و ارزش خرید بالاتری دارد.

مزایای استفاده از ردیاب؛ امنیت شبانه‌روزی برای خودرو

در مقابل جی پی اس هیچ کدام از معایب دزدگیر را ندارد. ردیاب درست مانند نگهبان شبانه‌روزی خودروی شما مانعی بر سر راه سارقانی است که ماشین را مورد‌هدف قرار می‌دهند. اولا جی پی اس معمولا در نقاطی از ماشین نصب می‌شود که در دیدرس نیست و جز مالک خودرو کسی از وجود آن خبر ندارد. با این حال اگر سارق متوجه وجود جی پی اس شود، به محض جدا کردن ردیاب از ماشین، پیامک هشداری برای شما ارسال می‌شود؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید وارد عمل شوید و از دزدیده شدن ماشین جلوگیری کنید. حتی در صورت دزدیده شدن ماشین هم با وجود جی پی اس به‌راحتی می‌توانید موقعیت خودرو را پیدا کنید و سارق را به دام بیاندازید.

علاوه‌بر پیشگیری از سرقت و همچنین پیدا کردن ماشین پس از دزدیده شدن، ردیاب‌ها امکانات و قابلیت‎های دیگری هم دارند. برای مثال بسیاری از ردیاب‌ها به سیستم شنود مجهز هستند و با استفاده از آن‌ها صدای کابین خودرو به وضوح از راه دور و از طریق پنل ردیاب قابل شنیدن است. همچنین برخی سیستم SOS یا تماس اضطراری دارند و در صورت بروز حادثه، با شماره تلفنی که از قبل برای ردیاب تعریف شده، تماس می‌گیرند. قابلیت خاموش و روشن کردن ماشین از دور، موقعیت‌یابی حتی در نقاط فاقد پوشش و آنتن‌دهی و امکان تعیین محدوده سرعت و محدوده جغرافیایی مشخص از امکانات دیگر انواع ردیاب خودرو است.

11

معایب دزدگیر؛ از کار افتادن در عرض چند دقیقه

سیستم‌های دزدگیر امنیت صددرصدی خودرو را تضمین نمی‌کنند. آمار و ارقام نشان می‌دهد بسیاری از خودروهایی که به سرقت رفته‌اند، به دزدگیر مجهز بوده‌اند. در واقع سارقان حرفه‌ای در عرض کمتر از چند دقیقه می‌توانند دزدگیر را از کار بیاندازند و حتی قبل از اینکه صدای آلارم دزدگیر بلند شود، آن را به سرقت ببرند. ضمن اینکه دزدگیر صرفا ابزاری برای پیشگیری از سرقت ماشین است؛ در‌صورتی‌که خودروی‌تان دزدیده شود، دیگر کاری از شما و دزدگیر ساخته نیست.

خرید بهترین جی پی اس‌ها با قیمت مناسب و عملکرد عالی از فروشگاه ایران رهیاب

در این مقاله توضیح دادیم که دزدگیر بهتر است یا جی پی اس و گفتیم چرا ردیاب‌ها گزینه بهتری هستند. مهم‌ترین نکته برای خرید ردیاب، تهیه این دستگاه‌ها از مراکز و فروشگاه‌های معتبری است که محصولات با‌کیفیتی را به فروش می‌رسانند. در این زمینه پیشنهاد ما فروشگاه ایران رهیاب است که با سال‌ها سابقه درخشان به عنوان اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو و ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی در ایران فعالیت دارد.

شما می‌توانید صرفا با چند کلیک به مجموعه متنوعی از ردیاب‌های خودرو دسترسی داشته باشید و پس از ثبت سفارش، کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید. برای مشاوره با کارشناسان ایران رهیاب و خرید جی پی اس خودرو به عنوان مطمئن‌ترین راه برای تضمین امنیت این دارایی ارزشمندتان، همین حالا به وب‌سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما