شناسهٔ خبر: 67646798 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد محیط زیست معاونت علمی:

تسریع در ایجاد کنسرسیوم رفع آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند

مهتاب چابوک

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و تیم کارشناسی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک از این نیروگاه بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک که به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری و تیم کارشناسی، ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و جمعی از مدیران استانی از نیروگاه شازند اراک بازدید کردند.

نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست هدف از این بازدید را تسریع در ایجاد کنسرسیوم تخصصی رفع آلایندگی نیروگاه شازند با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق بیان کرد.

در این بازدید یک روزه برخی از نیازهای فناورانه قابل رسیدگی توسط شرکت‌های دانش بنیان از طرف مدیران نیروگاه اعلام شد.

با توجه به گستردگی و تنوع موضوعات قابل رسیدگی در نیروگاه شازند، پس از اخذ راه حل‌های فناورانه پیشنهادی شرکت‌های دانش بنیان، کنسرسیومی از شرکت‌های توانمند دانش بنیان برای همکاری با نیروگاه ایجاد خواهد شد.

همچنین با توجه به توافقنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در برش استانی با استان مرکزی درجلسه ایی با حضور شهردار اراک و جمعی از مدیران استانی موضوعات فناورانه با محوریت مدیریت آب، پسماند، ترافیک ساکن و سایر موضوعات مرتبط با ماموریت ستاد آب، اقلیم و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما