شناسهٔ خبر: 67646766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان زیر سوال رفت؛

آلک بالدوین به زندگی برگشت/ اتهام قتل در دادگاه رد شد

پرونده اتهام قتل غیرعمد در فیلم «زنگار» الک بالدوین سرانجام بسته شد و دادگاه از وی رد اتهام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، اتهام قتل غیرعمد برای آلک بالدوین دیروز (جمعه) توسط قاضی دادگاه رد و پرونده مختومه اعلام شد.

قاضی مری مارلو سامر این پرونده را رد کرد و حکمی که صادر کرد این بود که هیچ اتهامی دیگری بر این بازیگر وارد نیست.

این قاضی حکم داد که بر اساس اصل خطر مضاعف، بالدوین قابل محاکمه مجدد نیست و تصریح کرد که از اشتباه‌های دادستانی در این پرونده وحشت کرده است.

پس از صدور حکم بالدوین و همسرش هیلاریا اشک می‌ریختند.

جان دی، وکیل و مفسر حقوقی محلی گفت: این یک فاجعه برای سیستم قضایی نیومکزیکو بود. آنها بودجه هنگفتی از بودجه عمومی را برای پیگرد قانونی این پرونده صرف کردند. این یک فاجعه مطلق بود.

دفاعیات وکیل بالدوین بر این استدلال بنا شده بود که دادستان‌ها به عمد گلوله‌هایی را که ماه مارس به بازپرسان تحویل شده بود و مربوط به پرونده است، پنهان کردند. ارلیندا جانسون، یکی از ۲ دادستان ویژه، روز جمعه به دلیل آشفتگی شواهد، از این پرونده استعفا کرد.

بالدوین به دلیل تیراندازی به هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم «زنگار» در سال ۲۰۲۱ محاکمه شد. هیات منصفه قرار بود روز جمعه شهادت کارآگاه اصلی را بشنود، اما به جای آن قاضی آنها را صبح جمعه به خانه فرستاد و در جلسه بعد از ظهر، قاضی بر اینکه چرا گلوله‌های شلیک شده در یک شماره پرونده جداگانه ثبت شده و از دفاع کنار گذاشته شده‌اند، تمرکز کرد.

وکیل بالدوین هم دادستان را زیر سوال برد و با تکیه بر شکست‌های مکرر در ارایه مدارک محکمه پسند، پرسید آیا قصد موریسی تحقیر بالدوین است؟ دادستان هم این اتهام را رد کرد و گفت هم از فیلم‌های بالدوین و هم موضع‌گیری‌های سیاسی وی قدردانی می‌کند.

دادگاه بالدوین از روز چهارشنبه آغاز شد؛ در حالی که در هفته‌های اخیر، به کرات مطرح شده بود که دادستان مجموعه‌ای از اطلاعات از جمله گزارش‌های پزشکی قانونی، ایمیل‌ها و فیلم‌های موجود را مخفی کرده است.

نظر شما