شناسهٔ خبر: 67646376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبرداد؛

آموزش حضوری به بیش از ۲۳۰۰ نفر از گلستانی‎ها توسط هلال احمر

گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از ارائه آموزش های حضوری همگانی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر از فراگیران علاقمند به آموزش در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم غریب آبادی با اشاره به رسالت هلال‌احمر در ارتقای سطح آگاهی و آمادگی مردم در مقابله با حوادث احتمالی از طریق افزایش دانش و مهارت‌های آنان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال دو هزار و ۳۲۴ نفر مخاطب کلاس‌های حضوری هلال احمر در استان گلستان بوده‌اند.

وی افزود: عمده ترین دوره‌های آموزشی همگانی برگزارشده در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را مشتمل بر کلاس‌های کمک‌های اولیه، مهارت‌های پایه داوطلبی اجتماع محور، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت و مباحث کاربردی کمک‌های اولیه مبتنی بر نیاز جوامع محلی برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان آموزش برای اجرای مانورهای امدادی با موضوعات آموزشی از قبیل پناهگیری و خروج صحیح اضطراری و آموزش‌های همگانی به ویژه در خانه‌های هلال و مدارس را بخش دیگری از فعالیت‌های آموزشی این استان عنوان کرد.

غریب آبادی با تاکید بر اینکه ارائه آموزش‌های همگانی در اولویت برنامه‌های هلال احمر قرار دارد، ادامه داد: بخش مهمی از آموزش‌های هلال احمر در سطح شهرها، روستاها، معابر پر تردد، تفرجگاه‌ها، اماکن فرهنگی و زیارتی از طریق ایستگاه‌ها و کمپین‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ارائه می‌شود که در این خصوص نیز ۲۰ هزار نفر از مردم با استفاده این کمپین‌ها و همچنین خودروی سفیر آموزش، آموزش‌های همگانی هلال‌احمر را در مناطق دور افتاده و کم برخوردار با مباحث عمدتاً کمک‌های اولیه، احیای قلبی ریوی و پانسمان و بانداژ فراگرفته‌اند.

وی با اشاره به فرصت مغتنم فصل تابستان و اوقات فراغت قشر در حال تحصیل جامعه خاطر نشان کرد: شعب جمعیت هلال‌احمر گلستان در سراسر استان و خانه‌های هلال روستایی و محلات شهری آماده ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند.

نظر شما