شناسهٔ خبر: 67645676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اسرائیل خواستار اخراج ۱۰۰ کارمند سازمان ملل متحد از غزه شد

اسرائیل مدعی است که طی ماه‌های اخیر صدها «تروریست» از میان اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین را شناسایی کرده که توسط آنروا در نوار غزه استخدام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

مقام‌های اسرائیل خواستار اخراج ۱۰۰ امدادرسان سازمان ملل به آوارگان فلسطینی هستند که به ادعای آنها در «اقدامات تروریستی» نقش دارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ وزارت امور خارجه اسرائیل با طرح این ادعا که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا، ۱۰۰ نیروی تروریستی را به کار گرفته، مستقیماً از این نهاد بین‌المللی خواست تا فوراً این دسته از کارکنان خود را اخراج کند.

نماینده وزارت خارجه اسرائیل در سازمان ملل در نامه‌ای به تاریخ ۴ ژوئیه که نسخه‌ای از آن به دست فاکس نیوز رسیده، آورده است که حضور «تروریست‌های حماس» در آنروا یک «نگرانی مداوم» برای مقامات کشورش به حساب می‌‌آید.

امیر ویسبرود در این نامه مدعی شده است: « دامنه کامل این نفوذ بی‌سابقه که قبلا ناشناخته بود پس از حمله تروریستی ۷ اکتبر به اسرائیل آشکار شد، که در آن، همان‌طور که می‌دانید، کارکنان آنروا به طور فعال مشارکت داشتند.»

اسرائیل مدعی است که طی ماه‌های اخیر صدها «تروریست» از میان اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین را شناسایی کرده که توسط آنروا در نوار غزه استخدام شده‌اند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که برخی از افراد دارای مناصب بالایی در آنروا یا جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس هستند.

با این حال، لازارینی، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی ضمن پاسخ به انتقادهای اسرائیل از نهاد تحت ریاستش، طی نشستی در مقر سازمان ملل در ژنو، گفته است که آنروا «زیر بار حملات بی‌امان در حال فروپاشی است.»

وی در همین راستا تاکید کرده است: «اسرائیل مدت‌هاست مأموریت این آژانس را به چالش کشیده اما اکنون به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های آنروا است.»

آقای لازارینی می‌افزاید: «اسرائیل در پی آن است که جایگاه این آژانس به عنوان یک نهاد سازمان ملل که تحت حمایت اکثریت قاطع کشورهای عضو قرار دارد را نادیده بگیرد.»

نظر شما