شناسهٔ خبر: 67645610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی جبهه اصلاحات توضیح داد:

از همین حالا خط و نشان کشیدن برای پزشکیان را شروع کرده‌اند!

چند روزی از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد و حال چگونگی تعامل مجلس با دولت او و به بار نشستن وعده‌هایی چون توافق برجام که با معیشت و زندگی روزمره مردم گره خورده همچنان محل بحث است اما به راستی رویکرد دولت پزشکیان در این حوزه چه باید باشد؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرفوری اظهار داشت: رویکرد دولت پزشکیان در حوزه سیاست خارجه می‌بایست تنش‌زدا و تعاملی باشد هر چند که رویکردها در حوزه سیاست خارجه هر چه باشد به هر حال از محل سیاست‌های داخلی عبور می‌کند و حکومت باید در سیاست‌های داخلی‌اش تجدیدنظر کند و اگر نه در سیاست خارجه توفیقاتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: نمی‌شود که دولت در سیاست خارجه انعطاف داشته باشد ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس با اقدامات و تصمیمات خود مانع تصویب برجام شوند و با دولت همکاری نکنند.

تامین منافع ملی زیربنای همسویی مجلس با دولت 

سخنگوی جبهه اصلاحات با تاکید بر لزوم همسویی مجلس با دولت گفت: مجلس بنای کارش را باید بر منافع ملی بگذارد و نه بحث‌های حزبی و جناحی، اگر منافع ملی حکم می‌کند که مجلس تمام توانش را برای موفقیت دولت در اختیار آن قرار بدهد نباید کوتاهی کند.

امام تصریح کرد: درست است که مجلس با رأی اقلیت شکل گرفته است اما بهتر است حتی برای بقای خودش هم که شده، رویکردش را فقط در حضور یک جریان سیاسی محدود نبیند و رویکردی کلان‌تر در پیش گیرد.

وی در ادامه در واکنش به ادعای دنباله‌داری دولت روحانی در دولت پزشکیان افزود: ادعای اینکه دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است توسط مخالفین او مطرح شد؛ نقدهای وارد به دولت روحانی به جای خودش، اما با مطرح کردن چنین ادعاهای قصد بر نادیده گرفتن توفیقات دولت روحانی بود. همچنین دلیل مطرح شدن چنین ادعایی سنگ‌اندازی‌هایی بود که در دولت روحانی برای تصویب برجام در مجلس و FATF در شورای نگهبان انجام شد و مخالفان از این امر به عنوان فرار رو به جلو استفاده کردند و آن را به دولت پزشکیان هم نسبت دادند.

خط و نشان کشیدن برای دولتی که حتی هنوز شروع به کار نکرده است!

امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه در خصوص نامه پزشکیان مبنی بر توقف عزل و نصب‌ها و استخدامی‌ها گفت: پزشکیان بر لغو عزل و نصب‌های بی‌رویه دستور داده و جالب است که وزیر کار می‌گوید ما نمی‌توانیم امورات مردم را تعطیل کنیم، مگر خدمات‌رسانی به مردم در جابه‌جایی‌ها صورت می‌گیرد؟ از طرفی ادعا می‌کنند پزشکیان ادامه دولت روحانی است و از طرفی هم از الان خط و نشان کشیدن‌ها شروع شده است و هنوز با اینکه دولت جدید شروع به کار نکرده کارشکنی می‌کنند. اصلا آیا عزل و نصب‌هایی که در حال صورت گرفتن است و استخدام‌های بی‌رویه و اعتبارات در حال تخصیص در راستای مصوبات دولت قبل و مجلس است؟

منبع: خبر فوری

نظر شما