شناسهٔ خبر: 67645412 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

احصای کالاهای اموال تملیکی در سامانه «سیات» کلید خورد

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: احصای کالاهای اموال تملیکی در قالب برنامه سیات (سامانه یکپارچه اموال تملیکی) برای شناسه دار کردن کالاها در انبارها از لحظه کشف تا اجرای حکم کلید خورد.

صاحب‌خبر -

«سید عبدالمجید اجتهادی» امروز (شنبه) در بازید وزیر امور اقتصاد و دارایی از انبارهای این سازمان و رونمایی از سامانه سمات اظهار داشت: بازدید شهید آیت الله رییسی در دولت سیزدهم از انبارها موجب تسریع در تعیین تکلیف کالاها شد و سامانه سیات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احصای کالاهای اموال تملیکی در قالب برنامه سیات است، تا اطلاع از اینکه چه میزان کالایی در چه استانی کشف و بعد از صدور رای در کدام انبار نگهداری می شود؟

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه سامانه سیات یکی از پیچیده ترین سامانه ها در حوزه قوه قضایی است، گفت: از بدو کشف کالای قاچاق تا اجرای حکم در این سامانه با فعالیت نهادهای کاشف و قضایی انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: طبق قانون کاشف باید اطلاعات پرونده را به‌صورت دقیق در سامانه سیات ارسال کند، در حالی که پیش از این تنظیم صورت جلسه های کشف و شناسه قبض دستی بود که اکنون الکترونیکی شده است.

اجتهادی خاطرنشان‌کرد: اکنون شناسه کالا و شناسه قبض برای همه کالاهای این سازمان در انبارها صادر می شود./ ایرنا

 

نظر شما