شناسهٔ خبر: 67645147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لغو جشنواره‌های هنری الجزایر در همبستگی با غزه

الجزایر در همبستگی با ساکنان نوار غزه تمام جشنواره‌های هنری تابستانی خود را به تعویق انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت فرهنگ و هنر الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام جشنواره‌های هنری بزرگی که قرار بود در تابستان امسال برگزار شود به دلیل همبستکی با مردم غزه به تعویق افتاد.

در این بیانیه که به امضای خانم «صوریه مولوجی » وزیر فرهنگ و هنر الجزایر رسیده، آمده‌ است: با توجه به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی در نوار غزه ، وزارت فرهنگ و هنر تصمیم گرفت تمام جشنواره‌‌های هنری بزرگ که برای تابستان امسال برنامه ریزی شده بود به تعویق بیندازد.

وزارت فرهنگ و هنر الجزایر، تابستان هرسال جشنواره‌های هنری بزرگی با حضور خوانندگان داخلی و کشورهای عربی برگزار می‌کند مانند جشنواره «تیمگاد» در استان بطنه ( شرق ) و «کازیف» در الجزیره پایتخت این کشور.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، این وزارتخانه در بیانیه خود تصریح کرد: سایر فعالیت‌های فرهنگی و اندیشه‌ای با رویکرد تقویت همبستکی و حمایت از آرمان‌های فلسطین برگزار خواهد شد.همچنین فعالیت‌های فرهنگی با هدف تقویت فرهنگ‌های بومی و ملی اجرایی می‌شود.

وزارت فرهنگ و هنر الجزایر در پایان بیانیه خود تاکید کرد: به تعویق افتادن جشنواره‌های هنری در راستای موضع ثابت الجزیره در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آن  در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

نظر شما