شناسهٔ خبر: 67644942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

قیمت سکه روی الاکلنگ دلار و طلا/ قیمت دلار سیگنال کاهشی داد؛ قیمت طلا افزایشی/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه ۲۳ تیر 1403

اقتصادنیوز:‌ معامله گران معتقدند قیمت سکه امروز در جریان معاملات بازار حق انتخاب دارد و می تواند از اونس طلا یا دلار پیروی کرده و همسو با آن‌ها حرکت کند.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، هفته پایانی تیر امروز در حالی برای بازار طلا و سکه آغاز خواهد شد که قیمت ها در پایان معاملات هفته گذشته مسیر نزولی را تجربه کردند و پایین آمدند اما اعلام داده های تورمی آمریکا توسط فدرال رزرو و افزایش قیمت اونس تا حدودی مسیر نزولی قیمت ها را کنترل کرد و مانع از افت بیشتر شد.

انتشار داده های تورمی آمریکا توسط فدرال رزرو قیمت اونس را در روز پنجشنبه به اوج رساند. طبق آنچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد، تورم آمریکا در اقدامی غیرمنتظره به سه درصد رسید و واکنش تحلیلگران فنی را در پی داشت. بنابر پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز تحلیلگران انتظار این میزان کاهش را از سوی فدرال رزرو نداشتند و پیش‌بینی کاهش تا محدوده 3،1 درصد را کرده بودند؛ اما تورم آمریکا برای اولین بار در 36 ماه گذشته، به 3 درصد کاهش یافت. اونس طلا در پی انتشار این آمار صعود قابل توجهی را تجربه کرد و وارد محدوده 2340 دلار شد؛ مسیری که در جریان معاملات امروز هم ادامه داشت و ارزش اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش به 2411 دلار رسید.

تحلیلگران معتقدند با اعلان کاهش نرخ تورم در آمریکا، زمینه برای کاهش نرخ های بهره و کاهش شاخص دلار فراهم شده است و این موضوع زمینه ساز افزایش قیمت طلا خواهد شد.

بازار طلای ایران اما از امروز استارت تعطیلات یک هفته ای را زده است و خبری از انجام معاملات نیست. به عقیده معامله گران تعطیلی یک هفته ای بازار طلا تیر خلاص را به رکود بازار و روند نزولی قیمت‌ها خواهد زد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند در این هفته با توجه به تعطیلی بازار، احتمال ورود نوسان گیران و شانتاژ در بازار وجود دارد و در صورت چنین رخدادی،‌ بازار تا روز بازگشایی (30) تیر،‌ می تواند نوسان رفت و برگشت را به ثبت برساند. با این حال روند قیمت طلا در بازار ایران با بازار جهانی متفاوت بود و طلای آبشده با روند نزولی که تجربه کرد، همچنان در نیمه کانال 14 میلیون تومان نوسان داد.

همچنین قیمت دلار که در پایان هفته گذشته به کانال 57 هزار تومان وارد شده بود؛ در معاملات پشت خطی مسیر نزولی را ادامه داد و به 57 هزار و 800 تومان رسید.

معامله گران درباره مسیر قیمت سکه در جریان معاملات امروز نظر متفاوتی دارند؛ گروهی معتقدند دلار همواره حرف اول و آخر را درباره قیمت سکه زده است و مسیر نزولی آن، فلز گرانبهای داخلی را هم به سمت کاهش پیش خواهد برد. در مقابل گروهی دیگر با اشاره به حرکت الاکلنگی اونس طلا و دلار، معتقدند با افزایش قیمت اونس؛ کاهش قیمت دلار اتفاق خواهد افتاد و در نهایت نوسان اونس ارزش ذاتی طلا و سکه را هدف خواهد داد و منجر به افزایش آن خواهد شد.

همچنین تحلیلگران فنی معتقدند سکه در مرز مهم 40 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد که در صورت تثبیت و ماندگاری بالای آن دوباره ساز افزایش را کوک خواهد کرد و در مقابل اگر در زیر این مرز تثبیت دهد؛ مسیر کاهشی را مقابل خود خواهد دید.

نظر شما