شناسهٔ خبر: 67644615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سی‌امین دوره؛

فیلم کارگردان بوسنیایی افتتاحیه جشنواره سارایوو ۲۰۲۴ شد

فیلم «آخر تابستان من» ساخته دانیس تانوویچ فیلمساز برنده اسکار جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۲۴ را افتتاح می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سی‌امین جشنواره فیلم سارایوو در بوسنی و هرزگوین کار خود را با نمایش جهانی فیلم «آخر تابستان من» ساخته دانیس تانوویچ در ۱۶ آگوست آغاز می کند.

دانیس تانوویچ فیلمساز ۵۵ ساله بوسنیایی که با «سرزمین هیچکس» برنده اسکار شد، در فیلم جدیدش که یک کمدی-درام است زنی جوان به نام ماجا را شخصیت اصلی خود کرده که به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کند تا ببیند ارث خانوادگی‌اش چیست. او با احساسات و موقعیت‌های غافلگیرکننده روبه رو می‌شود و باید پاسخ پرسش‌هایی‌از گذشته‌اش را بیابد.

تانوویچ سال ۲۰۰۱ برای «سرزمین هیچکس» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برد و سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره انتخاب شد. وی سال ۲۰۰۲ برنده اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد و ۲ بار هم خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را برای فیلم‌های «داستانی کوتاه از زندگی یک آهن‌فروش» در سال ۲۰۱۳ و «مرگ در سارایوو» در سال ۲۰۱۶ به خانه برده است.

در سال ۲۰۱۴، تانوویچ با دریافت جایزه قلب افتخاری جشنواره فیلم سارایوو برای تاثیر مهمی که در هنر سینما داشته، تجلیل شد.

«آخر تابستان من» محصولی مشترک از کرواسی، رومانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان و اسلوونی است.

آنیا ماتکوویچ، اولیکس فهمیو، گوران ناوویچ، ماریو کنزوویچ، ماریا شاریچیچ، میرلا برکالو، اسنیژانا سینوویچ، لوکا یوریچیچ، بوریس لر، ایوانا روشچیچ و جادرانکا ماتکوویچ بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه این فیلم توسط آنیا ماتکوویچ، نیکولا کوپرشانین و تانوویچ نوشته شده و میلوش یاچیموویچ مدیر فیلمبرداری، ورونیکا رادمان طراح صحنه، ردزینالد شیمک تدوینگر، دوبراوکا اسکورچه طراح لباس و سیلویا برادیکا طراح گریم هستند.

سی‌امین دوره جشنواره فیلم سارایوو از ۱۶ تا ۲۳ آگوست ۲۰۲۴ (۲۶ مرداد تا ۲ شهریور) برگزار می‌شود.

نظر شما