شناسهٔ خبر: 67644267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حماس: فلسطینی‌ها توان اداره امور خود را دارند/ اسرائیل باید از رفح بیرون برود

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر خروج دشمن صهیونیستی از گذرگاه های رفح و فیلادلفیا، گفت که هیچ کس نمی‌تواند مانع نقش‌آفرینی این جنبش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جهاد طه» افزود: دشمن صهیونیستی باید از گذرگاه رفح و همچنین فیلادلفیا خارج شود و حاکمیت در این گذرگاه ها باید کاملا فلسطینی باشد، ما فلسطینی‌ها توانایی اداره امور خود را داریم و تمام مسائل ملی را حل کنیم.

وی تاکید کرد: جنبش حماس بخشی از بافت ملی فلسطینی است و هیچ کس نمی‌تواند مانع نقش‌آفرینی آن شود. ما مانع اداره امور کشور بر اساس قاعده شراکت از جمله حکومت یکپارچه ملی و یا حکومت بر اساس شایستگی‌ها که تمام پیامدهای تجاوز را حل کند، نیستیم.

جهد طه پیشتر نیز گفته بود: جنبش حماس به شروطی که برای دستیابی به برقراری آتش بس اعلام کرده پایبند است و این اشغالگران هستند که همه تلاش ها را به شکست می کشانند.

خبر مرتبط
فوری/ حماس و اسرائیل توافق آتش‌بس را پذیرفتند+ جزئیات

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که حماس و رژیم صهیونیستی چارچوب توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته‌اند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز روز جمعه از بی‌نتیجه بودن مذاکرات دوحه به دلیل تعلل، کارشکنی و وقت‌کشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که تیم گفت‌وگو کننده بنیامین نتانیاهو اختیاراتی از خود ندارد.

«محمد الهندی» اعلام کرد: مذاکرات دوحه بدون هیچ گونه نتیجه ای به پایان رسید.

وی افزود: کاملا روشن است که نتانیاهو مذاکرات را اداره می کند و تیم گفت‌وگو کننده او اختیاراتی ندارند.

الهندی تاکید کرد: از اولویت های نتانیاهو و کابینه او تداوم جنگ در غزه است و بازگردانیدن اسیران برای او مهم نیست.

به گفته معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، تیم گفت‌وگوکننده اسرائیلی تعلل می کند و به میانجی گران اعلام کرده که به سرزمین های اشغالی بازمی گردد تا پاسخ را بگیرد.

خبر مرتبط
حماس: اداره غزه بعد از جنگ قابل مذاکره نیست

اقتصادنیوز: جنبش حماس تاکید کرد اداره نوار غزه بعد از جنگ یک موضوع داخلی فلسطینی است و مقاومت فلسطین با هیچ طرف خارجی درباره آن مذاکره نمی‌کند.

الهندی ادامه داد: دولت آمریکا اهرم فشاری در اختیار ندارد که برای توقف جنگ با آن نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: مقاومت به دنبال تضمین هایی برای برقراری آتش بس دائمی و خروج اشغالگران از نتساریم و فیلادلفیا است. ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (میان مرز غزه و مصر) به فرسایش این رژیم منجر خواهد شد.

 

نظر شما