شناسهٔ خبر: 67644035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

روسیه:

غرب مسئول عدم احیای برجام است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از غرب به دلیل اهمال کاری در احیای برجام انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری تاس، در حالیکه مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب مردم ایران از آمادگی خود برای گسترش تعاملات بین المللی دولت آینده خود خبر داده است اما به نظر تعامل با غرب یکی از چالش‌های جدی وی خواهد بود.

بر این اساس، رومن استینوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد: حقیقت این است که آینده توافق هسته‌ای ایران وابسته به اقدامات تهران نیست بلکه این موضوع وابسته به اقدامات غرب است.

وی افزود: برای احیای برجام نباید به روندهای سیاسی داخلی ایران توجه کرد بلکه باید به مواضع آمریکا و ۳ کشور اروپایی مشارکت کننده در این توافق نظر کرد.

این مقام روس تاکید کرد: در حالی که ایران، روسیه و چین بارها از آمادگی خود برای احیای برجام خبر داده‌اند اما این کشورهای غربی هستند که حاضر به گفتگو در این باره نیستند. مقامات آمریکایی بعد از انتخابات ایران به صراحت اعلام کردند قصدی برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای ندارند.

استینوف با اشاره به تلاش‌های برای احیای برجام افزود: ایران، روسیه و چین در ماه ژوئن با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای و آمادگی برای از سرگیری مذاکرات تکرار کردند اما این طرف غربی است که اکنون در این زمینه اهمال کاری می‌کند. با توجه به سنگ اندازی غرب در این امر، من این مسئله را با آنها مطرح می‌کنم.

نظر شما