شناسهٔ خبر: 67643919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عضو تجمع علمای اسلام در گفت‌وگو با تقریب:

ایران در حرف و عمل ثابت کرد پرچمدار وحدت امت اسلام و دفاع از مظلومان جهان است

«عبدالقادر یوسف ترننی» پژوهشگر اسلامی و عضو تجمع علمای مسلمان تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران در حرف و عمل ثابت کرد که پرچمدار وحدت امت اسلام و مدافع مستضعفان و مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین است.

صاحب‌خبر - «عبدالقادر یوسف ترننی» پژوهشگر اسلامی و استاد دانشگاه لبنان و عضو تجمع علمای مسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب درباره راه‌های تحقق وحدت میان امت اسلام برای خدمت به مسئله فلسطین به ویژه غزه، اظهار داشت : رژیم صهیونیستی در سال 1948 تشکیل شد، رژیمی که بر منطقه، تحمیل شده و نامشروع است. این رژیم، نام اسرائیل را بر خود گذاشت و سرزمین فلسطین، این سرزمین عربی - اسلامی را به این رژیم دادند. این رژیم برای ادامه اشغال سرزمین فلسطین، به تضعیف تمام کشورهای اطراف آن را پرداخت. به همین سبب، رویکرد تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف در میان مسلمانان را در پیش گرفت و مسئله اختلاف‌افکنی میان شیعه و اهل سنت را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: امروز در رویارویی با رژیم صهیونیستی،برای همه جهانیان این حقیقت ثابت شد که شیعیان از مردم فلسطین که اهل سنت هستند، حمایت می‌کنند و  این موضع شیعیان، در عمل ثابت کرد که هیچ فرقی میان شیعه و اهل سنت نیست و جهان اسلام امروز به دروغ بودن تمام ادعاها پی بردند. رسانه‌ها پول زیادی برای ترویج این ادعاها خرج می‌کنند، از جمله ادعای واهی اینکه ایران نماد محور شرارت بوده و با هلال شیعی به دنبال نابودی اهل سنت است.

این عالم و پژوهشگر لبنانی گفت: کجاست هلال شیعی که به زعم آنها، می‌خواهد اهل سنت را نابود کند، در حالی که تنها طرفی است که از فلسطین حمایت می‌کند، اگر این هلال، تنها طرفی است که از فلسطین دفاع می‌کند،ما به این هلال خوشامد می‌گوییم و همه در کنار آن هستیم.

امروز رژیم صهیونیستی هر روزه به لبنان حمله می‌کند و مقاومت هم با شجاعت به این تجاوزات پاسخ می‌دهد، آیا احتمال حمله زمینی گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان وجود دارد؟ عبدالقادر در پاسخ  به این سئوال تقریب گفت: رژیم صهیونیستی هر کاری که انجام دهد، سودی برایش ندارد، این رژیم نفس‌های آخر را می‌کشد، این رژیم سقوط کرده و به همین سبب جنایت پشت جنایت مرتکب می‌شود.

عبدالقادر خاطر نشان کرد: این رژیم بزدل و ترسو است، زبان این دشمن، زبان کشتار و خونریزی و اقدامات غیرانسانی است. دروغ بودن تمام شعارهایی که سازمان‌ها و قوانین بین‌المللی منادی آن بودند، اثبات شد. صهیونیست‌ها تمام قوانین را زیر پا گذاشتند، تمام جهان غرب از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و ثابت شد که تمام این قوانین به اصطلاح انسانی، توهمی بیش نیست. در حالی که آنها مدعی بودند، ایران دولت تروریست است و به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد و با آزادی‌ها می‌جنگد؛ ولی همگان دیدند، ایران تنها کشوری است که به ندای انسانی در جهان لبیک گفت و از اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا دفاع کرد، هیچ کشوری جز ایران از این اعتراضات مردمی در اروپا و آمریکا حمایت نکرد.

استاد دانشگاه بیروت اظهار داشت: ایران از مستضعفان در فلسطین دفاع می‌کند و پرچم آزادی، انسانیت، کرامت و دفاع از مظلومان و حق را برافراشته است و ما در کنار کسانی هستیم که پرچم حق و دفاع از حق را برافراشته‌اند و از خداوند مسئلت داریم که مقاومت را در هر مکانی بر رژیم صهیونیستی پیروز گرداند و مقاومت مادامی که متحد و یکپارچه باشد، پیروز است.

وی درباره اینکه چرا علما به وظیفه و نقش خود در خصوص تحقق وحدت میان مسلمانان عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: این علما، مزدور و وابسته به موسسات دینی خاص هستند که ممکن است وابسته به یک کشور خاص و ضدمقاومت یا خواهان عادی‌سازی روابط با اسرائیل باشند و نقش‌هایی را که به آنها محول می‌شود، ایفا می‌کنند،

عبدالقادر گفت: از زمانی که اسرائیل تشکیل شد یا از زمانی که بریتانیا،سرزمین فلسطین را به اسرائیل داد، متاسفانه علما به وظیفه خود عمل نکردند، البته برخی علما به صورت فردی علیه اشغالگران قیام کردند؛ ولی این انقلاب‌ها علیه رژیم صهیونیستی فردی بود. امروز علما تنها هستند و صدایشان شاید جز در کنفرانس‌های وحدت شنیده نمی‌شود. این علما هیچ رابطه‌ای با موسسات دینی که سیاسی‌کاری می‌کنند، ندارند.

عضو تجمع علمای مسلمان خاطر نشان کرد: به طور کلی باید گفت که علمای امت اسلام باید به وظیفه خود عمل کنند؛ ولی متاسفانه کار خاصی انجام نمی‌دهند. آنها باید در برابر خداوند و پیامبر(ص) پاسخگوی این اقدامات و نقش خود باشند. آنها باید روز قیامت در برابر این سؤال پاسخگو باشند که چرا در برابر کشتار مردم مظلوم غزه سکوت کردند و برای دفاع از آنها کاری انجام ندادند. آنها روز قیامت در برابر این سؤال خداوند چه پاسخی دارند که چرا در برابر کشتار و قتل عام کامل یک ملت در برابر چشمانتان سکوت کردید، ما در برابر یک مسئولیت بسیار بزرگ قرار داریم. علمای دین این مسئولیت را به خوبی می‌دانند. آنها در برابر خداوند مسئول هستند، اگر همه علمای جهان اسلام متحد و یکپارچه می‌شدند، حاکمان جرأت نمی‌کردند از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

وی درباره نقش ایران در خصوص وحدت امت اسلام گفت: ایران امروز ثابت کرده است هم در حرف و هم در عمل در یک سنگر واحد با تمام مظلومان جهان بدون توجه به مذهب و دین آنها قرار دارد، ایران امروز پرچمدار وحدت است، اسلام دین جهانی است و ایران هم در جهان نماد وحدت اسلامی و انسانی است.
 

نظر شما