شناسهٔ خبر: 67643850 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد

امیدواری به ارتقا رکورد سریعترین شناگر ایران در المپیک

زینب حاجی حسینی

مسئول کمیته فنی فدراسیون شنا امیدوار است که سامیار عبدلی تنها شناگر ایران در المپیک پاریس بتواند در این بازی ها زیر ۵ ثانیه شنا کرده و رکورد خود را ارتقا دهد.

صاحب‌خبر -

حمید اسکندریون مسئول کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ارزیابی خود را از شرایط سامیار عبدلی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و عملکردی که می تواند در این بازی ها داشته باشد، تشریح کرد.

وی با اشاره به شرایط فیزیکی سامیار عبدلی گفت: او از فیزیک بسیار خوبی برخوردار است. قد ۲ متر و ۴ سانتی متر دارد و سال هاست که در آلمان تمریناتش را دنبال می کند. این روزها که یک مربی تخصصی از مجارستان در آلمان تمریناتش را زیر نظر دارد.

مسئول کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه عبدلی در پاریس در ماده ۱۰۰ متر کرال سینه به آب خواهد زد، خاطرنشان کرد: او فعلا رکورد۵ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه در اختیار دارد و سریعترین شناگر ایران به حساب می آید. هم عبدلی و هم ما ا

میدوار هستیم که این رکورد در جریان بازی های المپیک ارتقا پیدا کند.

اسکندریون با اشاره به حضور تعداد بالای شرکت کنندگان در رقابت های شنا بازی های المپیک تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ شناگر برگزارکننده رقابت های ۱۰۰ کرال سینه هستند که سامیار عبدلی هم در آن شرکت دارد. رقابت های این ماده در مسابقات شنا مانند دوی ۱۰۰ متر است. همانقدر مهیج و پرطرفدار، طوریکه بلیت های این مسابقات خیلی زود به فروش می رسد و همیشه محل برگزاری مسابقات مملو از تماشاگر است.

وی تاکید کرد: اینکه سامیار عبدلی در میان این تعداد شناگر که اکثرا تجربه زیادی از میادین مختلف دارد و در این شرایط جوی چه عملکردی داشته باشد، مهم است اما در حد خودش و شنا ایران و نه بیشتر. طبیعی است که سامیار شاید نتواند جزو ۲۰ نفر اول مسابقات هم شود اما ارتقا رکورد هدف گذاری خود او است.

مسئول کمیته فنی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد چگونگی اعزام سامیار عبدلی به پاریس و اینکه آیا «جان اونسوی» مربی تیم های ملی شنا هم همراه او اعزام می شود، خاطرنشان کرد: سامیار در آلمان پیگیر تمریناتش است و از همانجا عازم پاریس خوهد شد. جان اونسوی هم در این بازی ها حضور نخواهد داشت. سامیار بدون مربی در المپیک شرکت می کند.

اسکندریون گفت: البته جان اونسوی به زودی به ایران باز می گردد. قرار است در این بازگشت برای وضعیت شناگران بررسی شود و برای آنها برنامه تمرینی ارائه شود.

نظر شما