شناسهٔ خبر: 67642717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

گزارش قدس از بارندگی دیروز که موجب آبگرفتگی، قطع برق و خسارت‌های دیگر در برخی مناطق مشهد شد

جزئیاتی از رگبار و طوفان تابستانی در مشهد

وزش باد و بارندگی شدید عصر روز گذشته در مشهد موجب آبگرفتگی برخی معابر، قطع برق و خسارت‌هایی در بعضی نقاط شهر مشهد و استان شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بحران خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: روز پنجشنبه هشدار زرد هواشناسی صادر شده بود و روز گذشته با توجه به تقویت سامانه، هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد. در این راستا به فرمانداران شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفت.
سیدرضا عباسی نیشابوری با بیان اینکه در شهرستان‌های شمالی بارش داشتیم؛ اما بیشترین میزان بارش در مشهد اتفاق افتاده است، گفت: در مشهد در ایستگاه‌ فرامرزعباسی ۱۷میلیمتر، پنجتن ۱۰میلیمتر و در ایستگاه فرودگاه ۸ میلیمتر بارش داشتیم.
وی با اشاره به اینکه جلسه مدیریت بحران در شهرستان‌هایی که لازم بود، برگزار شده و شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند، متذکر شد: در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، طرقبه شاندیز، درگز، چناران و قوچان بارندگی داشتیم؛ اما مشکل خاصی بر اثر بارندگی به ‌وجود نیامده است.
عباسی ادامه داد: در درگز منطقه تفریحی گردشگری پارک ملی تندوره را تخلیه و تعطیل کردیم و گردشگران به نقاط امن هدایت شدند. همچنین در مناطق شمخال و باجگیران قوچان مقداری سیلاب داشتیم. در مشهد هم به جز آبگرفتگی در برخی از معابر و شکسته شدن درختان، مورد خاصی گزارش نشده است.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد نیز در پی این اتفاق در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۱۵ واحد اجرایی ما پیش از بارندگی در حالت آماده‌باش بودند و وزش باد و بارندگی شدید عصر روز گذشته در مشهد موجب آبگرفتگی برخی معابر و قطع برق در برخی نقاط شهر شد، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل باران و باد شدید، بعضی اشیای فلزی و درختان روی شبکه‌های برق سقوط کردند که موجب پارگی سیم‌های شبکه و قطعی برق شدند.
علیرضا کاشی گفت: برق بعضی از مناطق مشهد از جمله منطقه محدودی در قاسم‌آباد و فرامرز عباسی قطع شد. در محله‌های کوچک در شهر نیز به‌ دلیل سقوط اشیا قطعی برق داشتیم، به ‌ویژه به‌ دلیل ساخت‌وسازهای موجود در سطح شهر، سقوط داربست‌ها و ورق‌های فلزی سبب قطع برق شدند.
وحید باخدا، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: چند مورد سقوط درخت و آب‌افتادگی در منازل بر اثر بارندگی و وزش باد و تعداد انگشت‌شماری از گیر کردن در آسانسور گزارش شده است.
علی الهی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: میزان بارندگی در شهر مشهد براساس آمار جمع‌آوری شده تا ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه روز گذشته، حدود 3/8میلیمتر بوده که با تکمیل آمارها این عدد ممکن است تغییر کند. در خصوص بارندگی‌های روز گذشته، پنجشنبه هشدار زرد به شماره ۱۷ و دیروز هشدار نارنجی به‌شماره ۹ اعلام شده بود و این بارندگی دور از انتظار نبود.
حسن کاظمی، بخشدار مرکزی مشهد نیز در این خصوص افزود:  باران شدید و سیلاب ناشی از آن حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته موجب آب‌بردگی و خسارت به دستکم چهار خودروی سواری گردشگران در روستاهای دهستان کارده بخش مرکزی مشهد شد. این اتفاق علی‌رغم هشدار قبلی و اعلام شده به اهالی و گردشگران در روستاهای دهستان کارده روی داد. 
لازم به ذکر است؛ خبرهای منتشر شده در رسانه‌های محلی، حکایت از جاری شدن سیل در روستاهایی از جمله بردر باجگیران، سادات درگز، خایسک بخش سرولایت نیشابور و روستاهای کارده، آل،‌ سیج و مارشک مشهد دارد.

خبرنگار: فجر داودلی-فریده خسروی 

نظر شما