شناسهٔ خبر: 67642612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شش دانگ باکس دفاعی به نام چشمی:

گام بزرگ استقلال برای تقویت خط میانی!

تمدید روزبه چشمی خیال نکونام را از بازیکن پست 6 راحت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، روزبه چشمی کاپیتان دوم استقلال قرارداد خود را تمدید کرد تا خیال استقلالی‌ها از پست 6 راحت باشد و با خیال آسوده‌تری به دنبال تقویت خط هافبک خود بروند.

شرایط مارکت ایران به شکلی است که بازیکنان کمی در پست 6 حضور دارند که از کیفیت بالا، فیزیک مناسب و تجربه‌ کافی برای حضور در تیم‌های مدعی قهرمانی حضور داشته باشند و جدایی چشمی کار آبی‌ها برای انتخاب جانشین در این پست سخت می‌کرد اما با حضور مجدد این بازیکن در جمع ‌آبی‌ها مهره‌ای ارزشمند در دو پست مدافع میانی و هافبک دفاعی در ترکیب استقلال باقی‌ماند.

بازیکنانی که برای جانشین چشمی حضور داشتند اغلب لژیونر هستند و ستاره‌ای چون علیرضا علیزاده با تیم گل‌گهر تمدید کرده است، با این حساب استقلالی‌ها با حفظ چشمی شرایط را تغییر دادند و اجازه ندادند که کاپیتان تیم خود در تیم‌های دیگر لیگ‌برتری توپ بزند و این بازیکن بعد از حضوری که سال‌ها پیش در صبای قم داشت وفادار به پیراهن استقلال باقی ماند.

با توجه به اینکه احتمال استفاده از سیستم 3-3-4 یا 1-3-2-4 در فصل آینده برای استقلال وجود دارد حضور روزبه چشمی از لحاظ تاکتیکی کمک حال نکونام خواهد بود تا با استفاده از این بازیکن در پست شش و مقابل مدافعان فضای کمتری به رقبا بدهد و با توجه به توانایی‌های فردی که چشمی دارد از هافبک‌هایی با قابلیت هجومی بیشتر یا قدرت دوندگی بالاتر استفاده کند و تنوع بیشتری در خط هافبک این تیم وجود داشته باشد.

2019029

البته استقلالی‌ها هنوز به غیر از محمدحسین اسلامی هافبک دیگری جذب نکردند ولی احتمال این موضوع وجود دارد که با جدایی یکی از 3 هافبک دفاعی این تیم بازیکن جدیدی با قابلیت‌های متفاوت جذب استقلال شود و روزبه چشمی زوج جدیدی در فصل آینده در کنار خود داشته باشد.

استقلال فصل گذشته آرش رضاوند، سعید مهری، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس و مهدی مهدی‌پور را در اختیار داشت که 2 بازیکن با توجه به مصدومیت و ترانسفر شدن در دسترس استقلال نیستند و شرایط 3 بازیکن دیگر هنوز مشخص نیست.

استقلالی‌ها با جذب یک بازیکن تخصصی در پست 8 می‌توانند شرایط متفاوتی را برای تیم خود و البته کیفیت بالاتری از روزبه چشمی را در ترکیب خود داشته باشند و باید دید در ادامه نقل و انتقالات چه شرایطی پیش خواهد رفت.

فصل آینده نهمین دوره حضور روزبه چشمی خواهد بود و او بعد از جدایی کوتاهی که از جمع آبی‌پوشان و حضور در ام صلال داشت چهارمین فصل حضور متوالی را تجربه خواهد کرد.

2026041

نظر شما