شناسهٔ خبر: 67642446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

انتقاد سندرز از تل‌آویو/ هشدار درباره تشدید بحران در غزه

مهر : برنی سندرز با صدور بیانیه‌ای درباره شرایط غزه، تاکید کرد که بحران بی سابقه انسانی در غزه در حال بدتر شدن است.

صاحب‌خبر -

 گرچه بدنه سیاسی در آمریکا به دلیل لابی قدرتمند صهیونیست طرفدار توحش رژیم صهیونیستی در غزه است، اما سیاستمداران ترقی خواه در این کشور مواضع مردمی‌تری اتخاذ می‌کنند. بر این اساس، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه آمریکایی بار دیگر از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال غزه انتقاد کرد.

سندرز با اشاره به توجه افکار عمومی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار توجه به جنگ غزه و فراموش نکردن فلسطینیان شد. این سناتور آمریکایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درحالی که بسیاری از رسانه‌ها اکنون تمرکز خود را بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معطوف کرده‌اند، ما نباید چشمان خود را بر روی آنچه در غزه در حال رخ دادن است ببندیم. اکنون بحران بی سابقه انسانی در غزه در حال بدتر شدن است.

سندرز در ادامه این بیانیه با اشاره به افزایش شمار تلفات انسانی در غزه و نیز بحران بهداشتی در این باریکه، بار دیگر خواستار استقرار آتش بس فوری به منظور کمک به غیرنظامیان شد.

این بیانیه تاکید دارد: در میانه این توحش و نقض قوانین بین المللی، ما شاهد آن هستیم که آمریکا میلیاردهای دلار پول و هزاران بمب و دیگر انواع تسلیحات را برای حمایت از جنگ به اسرائیل روانه می‌کند. ما به عنوان شهروندان آمریکایی در این جنایت همدست هستیم.

سندرز گرچه خود جزو جامعه یهودیان آمریکاست اما بارها به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی با برچسب یهودی ستیز مواجه شده است. این سناتور آمریکایی به مواضع چپگرای خود شهرت داشته و گرچه از جنبه حزبی مستقل محسوب می‌شود اما در رأی گیری های سنا با حزب دموکرات ائتلاف کرده است.

نظر شما