شناسهٔ خبر: 67642296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهم بازاریان و پزشکان بوشهری در پرداخت مالیات، کمتر از ۴درصد

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: سال گذشته در استان بوشهر ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شد که عمده آن مربوط به صنایع پتروشیمی، فعالان اقتصادی بزرگ و بازرگانان بود و کمتر از ۴ درصد مالیات وصولی سال گذشته استان بوشهر در بخش بازاریان، پزش

صاحب‌خبر -

محمد جواد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه از 16 تا 22 تیر ماه به‌عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده است اظهار داشت: اهمیت پرداخت مالیات در همه جوامع به عنوان درآمد پایدار دولت از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی نقش پرداخت مالیات در توسعه و پیشرفت جامعه و نظام را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری پرداخت مالیات یک وظیفه شرعی است و به عنوان یک واجب باید به آن عمل شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی بر اساس عدالت در وصول مالیات اقدام می‌کند گفت: اخذ مالیات از فعالان اقتصادی، بازاریان، کسبه و صنوف مختلف براساس عدالت و طرح جامع مالیاتی اجرا می‌شود.

رستمی پرداخت مالیات مستقیم و غیرمستقیم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته در استان بوشهر 13 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شد که عمده آن مربوط به صنایع پتروشیمی، فعالان اقتصادی بزرگ و بازرگانان بود و کمتر از 4 درصد مالیات وصولی سال گذشته استان بوشهر در بخش بازاریان، پزشکان و دیگر صنوف بوده است.

وی ارزش افزوده را از جمله وصول مالیات غیرمستقیم دانست و خاطرنشان کرد: سال قبل از این محل 4 هزار 100 میلیارد تومان در استان بوشهر وصول شد و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان بوشهر برای اجرا طرح‌های مختلف عمرانی، رفاهی و تفریحی واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر نقش مهم اعتبارات ارزش افزوده در طرح‌های عمران شهری را مهم دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرداری بوشهر از محل ارزش افزوده تأمین می‌شود.

رستمی از پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در سه ماه نخست امسال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته و سه ماه نخست امسال در مجموع تاکنون 5 هزار و 300 میلیارد تومان به حساب مجموعه‌های یاد شده برای توسعه عمران و آبادانی شهرها و روستاها و مناطق عشایری استان بوشهر پرداخت شده است.

انتهای پیام/190/

نظر شما