شناسهٔ خبر: 67642215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

Inside Out ۲ به فروش ۱.۲۵ میلیارد دلاری رسید

یک هفته تا رکورد تاریخی

دنیای اقتصاد : انیمیشن رکوردشکن Inside Out ۲ با عبور از فروش ۱.۲۵میلیارددلاری در اکران جهانی توانست عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن پیکسار را تصاحب کند و تنها پس از سه هفته اکران، در ردیف چهارمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما قرار بگیرد. در هفته گذشته این انیمیشن موفق شد از فروش «شگفت‌انگیزان ۲» هم فراتر برود.

صاحب‌خبر -

بسیاری از کارشناسان معتقدند که در این آخر هفته،‌ یعنی شنبه و یکشنبه‌، فروش جهانی این انیمیشن به مرز ۱.۵میلیارد تومانی خواهد رسید و رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را خواهد شکست. حالا تنها انیمیشن‌هایی که فراتر از این فیلم رفته‌اند، «یخ‌زده» با فروش ۱.۲۹میلیارد دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» با فروش ۱.۳۶میلیارد دلار و «یخ‌زده ۲» با فروش ۱.۴۵میلیارد دلار هستند. در حالی این محصول جدید پیکسار به چهارمین انیمیشن پرفروش تاریخ بدل شده که دو فیلم «یخ‌زده» توسط استودیو انیمیشن والت‌دیزنی، شرکت مادر پیکسار، ساخته شده‌اند. «فیلم برادران سوپر ماریو» نیز توسط ایلومینیشن و یونیورسال تولید شد.

اگر انیمیشن محبوب پیکسار بتواند از فروش ۱.۵میلیارد دلار هم عبور کند، به‌سادگی می‌تواند در ردیف ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار بگیرد که رکوردی ناباورانه برای یک انیمیشن خواهد بود؛ رکوردی که شاید تا سال‌های طولانی در اختیار پیکسار باقی بماند.

هم‌اکنون فیلم سینمایی «آواتار» با سه میلیارد دلار فروش در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست و پس از آن، «انتقام‌جویان؛ پایان بازی» و «آواتار؛‌ راه آب» به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۵میلیارد دلار در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند. آیا Inside Out ۲ می‌تواند با استقبال قابل‌توجهی که دارد خود را به این فیلم‌های تاریخ‌ساز برساند؟

جزئیات فروش

«Insideout ۲» داخل آمریکا تاکنون ۵۴۳.۵میلیون دلار فروخته و در سطح بین‌المللی نیز ۷۰۸میلیون دلار به دست آورده است. این دنباله که زندگی عاطفی یک دختر نوجوان را دنبال می‌کند که با اضطراب اجتماعی مواجه است، با اقبال منتقدان هم روبه‌رو شده تا دیزنی و پیکسار پس از پشت سر گذاشتن مجموعه‌ای از ناامیدی‌ها که با فیلم‌هایی چون «لایتیر»، «المنتال» و «دنیای عجیب» تجربه کردند، بار دیگر نفس راحتی بکشند. «Inside Out ۲» اکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ را به دست آورده و موفقیت فیلم قبلی خود را که سال ۲۰۱۵فروش ۸۵۸.۸میلیون دلاری در سراسر جهان به دست آورده بود تحت‌الشعاع قرار داده است. این انیمیشن به کارگردانی کلسی مان و با صداپیشگی ایمی پولر، مایا هاوک، کنزینگتون تالمن، لیزا لاپیرا، تونی هیل، لوییس بلک، فیلیس اسمیت، آیو ادبیری، لیلیمار، گریس لو، سمیه نورالدین گرین و ایویت نیکول براون ساخته شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما