شناسهٔ خبر: 67642015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه موقت شهر سنندج:

علما و شعرای اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند

امام جمعه موقت سنندج گفت: علما، شعرای اهل سنت و ماموستاهای کُرد ارادت و محبت خاصی نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استانها خبرگزاری تقریب، ماموستا سیدمحسن حسینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به فضایل ماه محرم الحرام از دیدگاه اهل سنت و انتقاد کردن برخی به ما اهل سنت در مورد مراسمات ماه محرم اظهار داشت: ماموستایان و علمای اهل سنت و شافعی مذهب در این باره حرفهای زیادی زده اند و بیان کردند و در این زمینه مسایلی بیان داشتند اما کسی نیست که انها را ببیند به طوری که علما و شعرای مصری اهل سنت در این باره مطالب زیادی عنوان کردند  دکتر محمود عطار که از نویسندگان ماهر مصری است در این باره مطالب زیادی بیان کرده است.

وی در ادامه گفت: طبق آیات و روایات آمده است کسانی که اذیت خداوند و رسول خدا را کند، خداوند عذاب سختی برای آنها تعیین شده است و توهین به اهل بیت علیهم السلام موجب اذیت و آزار رسول الله (ص) می شود و هر کسی به آل و اهل بیت و ازواج رسول خدا (ص) توهین کند رسول الله را اذیت کرده است.

ماموستا حسینی در مورد دیدگاه اهل سنت و ارادت شعرا و علمای اهل سنت به سید و سرور آزادگان امام حسین علیه السلام این گونه بیان کرد:  عده ای هستند که خود را لخت می کنند و یا حسین می کنند و عمل و رفتار انها حرام هستند و آنها شیعه نیستند و عده ای هم در مقابل اینان جشن و سرور می کنند که در همچنین روزی امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند و اینها سنی نیستند چرا که قتل هر انسان ایمانداری بعد از شرک بزرگترین گناه است.

امام جمعه موقت شهر سنندج افزود: امام احمد بن حنبل امام چهارم اهل تسنن در این باره فرمودند هر کسی بخاطر شهادت امام حسین علیه السلام شادی کند بدون شک کافر است.

وی ادامه داد: به اتفاق اهل سنت؛ هر کسی بغض  اهل بیت علیهم السلام را در دل داشته باشد نیز کافر است، بنابراین نه افراط و نه تفریط و اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان دارد و تاسوعا و عاشورا همیشه دارای جایگاه ویژه ای بوده است و علمای اهل سنت در این زمینه تلاشهای فراوانی کرده اند.

ماموستا حسینی گفت: بغض نسبت اهل بیت علیهم السلام هم حرام است و در همه جا و همه حال اهل سنت فداکاری زیادی در قبال اهل بیت و رسول الله صلی الله علیه داشته اند؛ انشالله که ماه محرم زمینه محبت ما را نسبت به این بزرگان دین و اهل بیت بیشتر کند.

امام جمعه موقت شهر سنندج در ادامه خطبه های این هفته با تبریک انتخاب ریاست جمهوری و قدردانی و تشکر از دولت شهید جمهور و شهید رئیسی از دکتر پزشکیان خواست برخی از افراد که در دولت اصلاحات بودند و موجب عقب ماندگی استان کردستان شده اند کنار بروند و بگذارند که رئیس جمهور منتخب کار خودشان را بکنند.

ماموستا حسینی افزود: اگر مشارکت مردم در انتخابات کم بوده است دلیل بر این نیست که مردم نظام و رهبری را قبول نداشته باشند نه اینطور نیست بلکه مردم رهبر و نظام اسلامی را قبول دارند اما از عملکرد مسئولان راضی نیستند. 

انتهای پیام/

نظر شما