شناسهٔ خبر: 67640994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

اعتصاب کارگران سامسونگ

کارگران اتحادیه کارکنان سامسونگ الکترونیکس، از روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که دست به اعتصاب سه روزه خواهند زد اما عدم پاسخ شرکت باعث شد اتحادیه و کارگران با تصمیم بر اعلام اعتصاب نامحدود کار کنند. 

صاحب‌خبر -

کارگران سامسونگ گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی فعلا در اعتصاب باقی خواهند ماند تا شرکت به مطالبات پاسخ گفته و پای میز مذاکره بیاید.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، کارگران و کارکنان شرکت سامسونگ در کره جنوبی در پی‌ عدم پاسخ این مجموعه به مطالعه بهبود وضعیت مرخصی‌ها و افزایش حقوق، به اعتصاب خود پس از یک هفته ادامه دادند. 

این کارگران اعلام کردند: تا اطلاع ثانوی فعلا در اعتصاب باقی خواهند ماند تا شرکت به مطالبات پاسخ گفته و پای میز مذاکره بیاید. 

بزرگترین اتحادیه غول فناوری الکترونیک در آسیا پس از شکست در دستیابی به توافق بر سر پرداخت مزد و اصلاح قراردادها و سیاست مرخصی‌دهی خود، به دلیل ایستادگی مدیریت بر سر موضع خویش فعلا غیرفعال مانده است. 

شرکت مدعی شده بود که به دلیل اتوماسیون و ماشینیزه شدن کار و هوشمندشدن فرآیندها، اعتصاب نیروها به مجموعه سامسونگ ضربه نخواهد زد اما افت سهام سامسونگ در بازارهای شرق آسیا و کاهش تولید حاکی از وارد آمدن ضربه به شرکت است. 

کارگران اتحادیه کارکنان سامسونگ الکترونیکس، از روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که دست به اعتصاب سه روزه خواهند زد اما عدم پاسخ شرکت باعث شد اتحادیه و کارگران با تصمیم بر اعلام اعتصاب نامحدود کار کنند. 

همه روزه خیابان‌های سئول پایتخت کره جنوبی شاهد حضور هزاران کارگر اعتصابی است. 

حدود ۶۵۰۰ کارگر روز سه شنبه برای اعتصاب سه روزه جدید آماده شده بودند. این کارگران با هدایت رهبران اتحادیه‌ها دوباره به خیابان آمدند و تجمع مسالمت‌آمیز بدون حرکت برگزار کردند. 

این کارگران به دلیل حقوق و شرایط کار و وضعیت مرخصی‌های خود، کار پرفشار خویش در سامسونگ را موقتاً را ترک کردند. 

به گفته لی هیون کوک، نایب رئیس این اتحادیه کارکنان سامسونگ اعلام کرده است: بیش از ۳۱ هزار کارگر سامسونگ در اعتصاب هستند و شرکت در حال اداره شدن با یک چهارم نیرو است. اتحادیه سراسری کارکنان سامسونگ تصمیم گرفت پس از «عدم پاسخ» مدیران این شرکت، اعتصاب را تمدید کند. 

سامسونگ، بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی کره جنوبی محسوب می‌شود، و مدت‌هاست که بزرگترین سازنده تراشه‌های پیچیده الکترونیکی و حافظه‌های انفورماتیک در جهان بوده است که به رایانه‌ها و سایر تجهیزات الکترونیکی کمک می‌کند اطلاعات را ذخیره کنند. بسیاری از قطعات سامسونگ حتی در دستگاه‌های تولید آمریکا و اروپا نیز استفاده می‌شود. 

این شرکت همچنین یک تولیدکننده پیشرو در تراشه‌های مدار-منطقی است که کامپیوترها و تلفن‌های همراه را به کار می‌اندازند و تنها پس از شرکت‌های تایوان، در این زمینه نیز حرف اول را در دنیا می‌زند. 

اتحادیه کارکنان سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است: با ادامه اعتصاب، جریان مدیریت تسلیم می‌شود و آن‌ها در نهایت به زانو در می‌آیند. ما از مطالبه پرداخت حقوق در ایام تعطیل و مرخصی‌های استحقاقی خود کوتاه نمی‌آییم. این حقی مطابق قانون است که سال‌ها سامسونگ و شرکت‌هایی مثل آن از کارکنان و کارگران بخش صنایع الکترونیکی کره جنوبی دریغ کردند. 

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ امسال، کارگران سامسونگ از یک ماه قبل دست به اعتصاب یک روزه زدند که اولین اعتصاب در تاریخ ربع قرن فعالیت این شرکت محسوب می‌شد. 

کارگران فعال در اعتصاب به همراه اتحادیه خود تنها خواهان افزایش ۳.۵ درصدی دستمزد مطابق حداقل نرخ تورم کره جنوبی هستند. آنان اصلاح و بهبود سیاست‌های پاداش دهی و یک روز اضافی مرخصی با حقوق در ماه را مانند دیگر صنایع می‌خواهند. آنها دو روز مرخصی در ماه را حق هر کارگری که زحمت می‌کشد، می‌دانند. 

این اعتصابات درحالی است که هفته گذشته، روابط عمومی شرکت سامسونگ اعلام کرد: جهش بیش از حد انتظار در سود عملیاتی سه ماهه دوم شرکت باعث شده که طی سه ماه فقط ۷.۵ میلیارد دلار سود خالص گزارش شود. سهام این شرکت تا پیش از اعتصاب از گران‌ترین سهام‌های شرق آسیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما