شناسهٔ خبر: 67639711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

کلید کنکور چه زمانی منتشر می شود؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

کلید اولیه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه های آزمایشی پنجگانه ۲۷ تیرماه و نتایج اولیه نوبت دوم به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، کلید اولیه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنجگانه ۲۷ تیرماه و نتایج اولیه نوبت دوم به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان، ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شد.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر، در گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر و در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ نفر شرکت کرده‌اند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

پس از برگزاری آزمون دفترچه سوالات آزمون اختصاصی در گروه‌های آزمایشی پنجگانه علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد که شاملدفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز شامل دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی است.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی به داوطلبان داده شد. دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی بود. دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی بود. دفترچه شماره ۳ شامل دروس ریاضی و زمین شناسی بود. همچنین در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی یکدفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری نیز داده شد.

دفترچه آزمون گروه آزمایشی هنر شامل دفترچه اختصاصی درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی در سایت سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است

دفترچه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز به صورت دو دفترچه شاملدفترچه آزمون زبان تخصصی انگلیسی و دفترچه آزمون زبان تخصصی آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی است.

کلید اولیه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشورر قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از ۲۷ تیر تا ۳ مرداد هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً” از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان ملی سنجش اعلام کنند.

دفترچه سوالات تمامی گروه‌های آزمایشی خارج از کشور در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه بر روی سایت سازمان ملی سنجش قرار می‌گیرد و کلید اولیه آن نیز روز یکشنبه ۳۱ تیرماه منتشر خواهد شد.

به گفته مسؤولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود.

همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ و یا چهار نوبت کنکور‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده اند در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند. اگر کسی گروه آزمایشی خود را انتخاب نکند، سازمان ملی سنجش آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است را ملاک عمل قرار می‌دهد.

کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریورماه منتشر می‌شود. دفترچه شماره دو راهنمای انتخاب رشته و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریورماه انجام می‌شود.

همزمان با انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد. کسانی که علاقمند به رشته‌های بدون آزمون هستند و در کنکور هم شرکت کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. اسامی معرفی شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریورماه انجام می‌شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم کنکور در تیرماه، در دهه اول مهرماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

 

مهر

نظر شما