شناسهٔ خبر: 67639509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب:

رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای منطقه است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب افتخار بزرگی برای منطقه است و من امروز به امر ایشان به خدمت رسیده ام.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز جمعه در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه جدید تبریز که پیش از نماز جمعه این شهر و در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: حجت الاسلام مطهری اصل شخصیتی ممتاز است و از نظر فضا و علم زحمات بسیاری کشیده‌اند درس خوانده‌اند و به مدت ۱۴ سال در کلاس حضرت آقا شرکت کرده‌اند و بار علمی سنگینی دارند.

حجت الاسلام گلپایگانی افزود: بهتر است که آقای مطهری در تبریز کلاس درس برگزار کنند تا دیگر طلاب نیز از دانش شأن استفاده کنند.

وی گفت: انتظار از مردم این است که قدر امام جمعه و نماز جمعه را بدانند و از مسؤولان تقاضا دارم تا هر چه می‌توانند در انجام این وظیفه و مأموریت در کنار امام جمعه باشند زیرا نمی‌شود به تنهایی کاری انجام داد.

وی بیان کرد: امامان جمعه سنگ صبور مردم هستند و مردم درد دل خود را با آنها مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به اینکه شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود، گفت: شاید در شبانه روز سه ساعت بیشتر استراحت نمی‌کرد.

وی به مردمداری آیت الله شهید آل هاشم اشاره کرد و گفت: این از ویژگی‌های دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی بود.

وی به سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور نیز اشاره و اظهار کرد: این اتفاق در هر کشوری می‌افتاد آشوب می‌شد اما در اینجا آب از آب تکان نخورد زیرا رهبر انقلاب در همان ساعات اولیه حادثه، گفتند که خللی در روند اداره کشور ایجاد نمی‌شود و به آقای مخبر دستور دادند تا با قدرت به کار خود ادامه دهد.

گلپایگانی ادامه داد: در نتیجه همین درایت بود که امروز شاهد به بار نشستن زحمات شهید رئیسی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مردم آذربایجان گل سر سبد کشورند و تاریخ این خطه پر از علمای بزرگ است که در فقه، فقاهت و اجتهاد سرآمد کشور بودند.

وی بیان کرد: در کشور پادزهر همه مشکلات را داریم در هیچ کشوری مثل ایران نماز جمعه ندارند حدود یک هزار امام جمعه در سراسر کشور نماز جمعه را اقامه می‌کنند که با استقبال مردم برگزار می‌شود.

گلپایگانی گفت: اعتکاف، پیاده روی اربعین و نماز جمعه پادزهر مشکلات هستند و به والدین توصیه می‌کنم برای در امان ماندن فرزندان خود از توطئه‌های دشمنان، آنها را با نماز جمعه، اعتکاف و پیاده روی آشنا کنید.

حجت الاسلام گلپایگانی گفت: مردمی بودن، در غم و شادی مردم شریک بودن از ویژگی‌های یک امام جمعه موفق است و شهید آل هاشم این چنین بود و در هفت سال امامت جمعه، به جاهایی سر زد که کسی نمی‌رفت و در خانه‌اش به روی همه باز بود.

وی خطاب به مسئولان، افزود: پشت میز نشینی خطر بزرگی است باید راه افتاد و کار کرد و شهید رئیسی این چنین بود خستگی نمی‌شناخت و همین عامل محبوبیت وی شد و مردم نیز به پاس این خدمات، در تشییع جنازه وی سنگ تمام گذاشتند که در دنیا نمونه و سراغ نداریم.

پس از سخنرانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حکم نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از سوی وی به حجت الاسلام احمد مطهری اصل اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما