شناسهٔ خبر: 67639400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

مراسمات تاسوعا و عاشورا باید در شأن امام حسین(ع) باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مراسمات تاسوعا و عاشورا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شأن امام حسین(ع) باشد و خواندن نماز ظهر عاشورا نیز بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌السلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مداحان و خطبا باید دقت کنند که عزاداری‌های حسینی به صورت هدفمند باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن نمی‌تواند جلوی عزاداری‌ها را بگیرد این مراسمات را به سخره گرفته و شبهه‌افکنی در آن ایجاد می‌کند اما زمانی که می‌بیند مسلمانان از ابراز ادب به امام دست نمی‌کشند تلاش دارند که عزاداری مسلمانان را بی‌هدف کرده و روح قیام امام حسین(ع) را برایمان کمرنگ کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای دین و عزت اسلام قیام کرد و ذلت را نپذیرفت و معنی این عزاداری‌ها این است که مسلمانان نیز ذلت استکبار و ظالمان را نمی‌پذیرند و حاضر هستند تا هست و نیست خود را فدا کرده اما ذلت را قبول نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید روح عزاداری امام حسین(ع)، قیام امام(ع) باشد و عزاداری حسینی به معنای آن است که راه و مکتب ایشان را قبول کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: مراسمات عاشورا و تاسوعا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شان امام حسین(ع) باشد و خواندن نماز ظهر عاشورا نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما