شناسهٔ خبر: 67638868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیش بینی بورس هفته / 1+2 عامل ریزش بازار پیش بینی بورس هفته / 1+2 عامل ریزش بازار

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران متأثر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بود. پیروزی مسعود پزشکیان فعالان اقتصادی را به بازگشت عقلانیت به قوه مجریه امیدوار کرد و واکنش معامله‌گران بورس نیز نشان داد که آنها در انتظار بهبود وضعیت بازار سرمایه هستند. در روز شنبه شاخص کل بورس

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران متأثر از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بود. پیروزی مسعود پزشکیان فعالان اقتصادی را به بازگشت عقلانیت به قوه مجریه امیدوار کرد و واکنش معامله‌گران بورس نیز نشان داد که آنها در انتظار بهبود وضعیت بازار سرمایه هستند. 

 در روز شنبه شاخص کل بورس تهران 88 هزار و 179 واحد صعود کرد و 538 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص 37 هزار و 630 واحد رشد کرد و 171 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه نیز شاخص 5 هزار و 134 واحد افت کرد و خروج پول 300 میلیارد تومان بود و روز سه‌شنبه شاخص 4 هزار و 278 واحد پایین آمد و 323 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. 

 چهار‌شنبه شاخص 7 هزار و 810 واحد افت کرد و برای چهارمین روز متوالی شاهد خروج سرمایه از بازار بودیم که رقم آن 264105 میلیارد تومان بود. 

ارزش معاملات نیز در سه روز ابتدایی هفته ارقام قابل قبولی را ثبت کرد اما در دو روز پایانی بار دیگر به محدوده 3 هزار میلیارد تومانی بازگشت. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرد 5 هزار و 171 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 474 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 49 درصدی داشته است. 

به نظر می‌رسد توقف زودهنگام رشد بازار متأثر از مشکل کمبود برق در کشور باشد. در هفته اخیر صنایع و شرکت‌ها به علت کمبود برق مجبور به کاهش ساعت فعالیت و تعطیلی خطوط تولید شدند. از سوی دیگر لزوم حبس سرمایه در حساب‌های وکالتی ثبت نام خودرو نیز از عوامل خروج پول حقیقی از بورس تهران بود. بنابراین با توجه به تداوم گرمای کم سابقه در کشور و مشکل کبود انرژی و نیز تعطیلی دو روز میانی هفته، انتظار می‌رود بازار در هفته پیش رو کم‌رمق شود و نیرویی برای صعود نداشته باشد.

 

 

 

منبع: ecoiran-67223

نظر شما