شناسهٔ خبر: 67638759 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

چهار سرمربی خارجی در لیگ جدید؛ ۷ ابقا، ۵ تازه وارد و ۲ نیمکت بلاتکلیف

تیم‌های لیگ برتری پس از پایان فصل چه کسانی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده‌اند؟

صاحب‌خبر -

با پایان لیگ بیست و سوم فوتبال کشور، نیمکت برخی از تیم‌های لیگ برتر بدون سرمربی شد و تیم‌های بدون سرمربی مجبور شدند تا روند جذب بازیکن جدید را متوقف کنند تا سرمربی تیمشان مشخص شود و به همین دلیل بسیاری از بازیکنان خوب داخلی از مارکت خالی شدند.

با مشخص شدن سرمربی تیم‌ها به معرفی آنها میپردازیم.

پرسپولیس؛ با سرمربی جدید

تیم پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پس از جدایی اوسمار برزیلی سرانجام خوان کارلوس گاریدوی اسپانیایی را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد که این مربی سابقه هدایت ویارئال اسپانیا را در کارنامه خود دارد.

استقلال؛ بقای مشروط و مشکوک نکونام!

تیم دوم فصل گذشته یعنی استقلال با وجود شبهات زیاد روی ادامه یا قطع همکاری مدیران این تیم با سرمربی خود و ماجراهای نداشتن مجوز فعالیت، بالاخره مدیران هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفتند با جواد نکونام سرمربی فصل گذشته خود به کارشان ادامه بدهند. البته هنوز هم این شایعه به گوش می‌رسد که جواد نکونام مجوز یکی از دو نهاد نظارتی را ندارد!

سپاهان؛ بقا پس از ناز و نیاز

سپاهان نیز تیمی بود که سرمربی اش را حفظ کرد. با اینکه خوزه مورایس پرتغالی تمایل به جدایی داشت برای حفظ این سرمربی تلاش کرد تا این سرمربی را متقاعد کند یک فصل دیگر هدایت این تیم را به عهده بگیرد و فصل آینده نیز مورایس روی نیمکت تیم سپاهان خواهد نشست.

تراکتور؛ طبق معمول تغییر

پر شورهای تبریزی که پس از ناکامی‌خمز اسپانیایی، حمید مطهری را به عنوان سرمربی به تراکتور آوردند نتایج چشمگیری کسب نکردند تا این فصل نیز روی نیمکت خود دست به تغییر بزنند و دراگان اسکوچیچ کروات را به عنوان سرمربی خود معرفی کنند. اسکوچیچ که سابقه خوبی در فوتبال ایران دارد باعث شده تراکتوری‌ها به کسب نتیجه در این فصل امیدوار باشند.

ذوب آهن؛ ثبات با زوج نکیسا و ربیعی

تیم ذوب آهن اصفهان با هدایت محمد ربیعی نتایج خوبی کسب کرد و توانست در پایان فصل در نیمه بالایی جدول قرار بگیرد. نیما نکیسا تصمیم گرفت با همین سرمربی در فصل آینده نیز به کار خود ادامه دهد.

ملوان؛ تارتار رفت، دقیقی می‌آید

قوهای سپید انزلی که فصل گذشته یکی از پدیده‌های لیگ برتر بودند و با سرمربی گری مهدی تارتار نتایج خوبی گرفته بودند در انتهای فصل در رتبه ششم قرار گرفتند و هواداران پرشور انزلی که رابطه خوبی با سرمربی خود پیدا کرده بودند انتظار داشتند فصل آینده هم تارتار را روی نیمکت خود ببینند اما مهدی تارتار از این تیم جدا شد تا انزلی چی‌ها بدون سرمربی بمانند. گفته می‌شود سعید دقیقی سرمربی موفق فصل گذشته تیم شمس آذر قزوین گزینه سرمربی گری تیم ملوان است و احتمال این می‌رود دقیقی فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

آلومینیوم؛ بقا بعد از دور زدن‌ها!

آلومینیوم اراک تیمی بود که با هدایت مجتبی حسینی نتایج قابل قبولی کسب کرد و به نوعی کابوس مدعیان شده بود و حتی توانست تیم قهرمان لیگ یعنی پرسپولیس را شکست دهد. مدیران این تیم تصمیم گرفتند با این مربی در فصل آینده به کار خود ادامه دهند تا تفکرات این سرمربی را بار دیگر در این تیم مشاهده کنیم. مجتبی حسینی هم ابتدا دورهای خودش را زد و مذاکره‌های مفصلی با گلگهر و تیم ملی امید داشت و در نهایت به خاطر قراردادی که داشت، در اراک ماندنی شد.

شمس آذر؛ فعلا بلاتکلیف

بدون شک شمس آذر قزوین در فصل اولی بود که به لیگ برتر صعود کرده بود پدیده این فصل بود که با کسب نتایج خوب در خانه و در خارج از خانه با هدایت سعید دقیقی سرمربی جوانش توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند و در پایان فصل در نیمه بالایی جدول قرار بگیرد. گفته می‌شود دقیقی سرمربی جوان این تیم که پس پایان فصل پیشنهادات خوبی دریافت کرده بود از این تیم جدا شده و مذاکرات مثبتی با تیم ملوان داشته است و احتمالا این سرمربی را در فصل آینده روی نیمکت شمس آذر نخواهیم دید و شمس آذر از تیم‌هایی است که در حال حاضر تکلیف نیمکتش مشخص نیست و شنیده می‌شود مذاکراتی با مهدی رحمتی و مازیار زارع داشته است.

گل گهر؛ تغییر اجباری

تیم گل گهر فصل گذشته با سرمربی گری اوزونیدوس یونانی در رتبه نهم جدول قرار گرفت و با پایان فصل مدیران این تیم تصمیم گرفتند مربی جدیدی را جایگزین سرمربی یونانی خود کنند و مهدی تارتار سرمربی موفق فصل گذشته ملوان را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند. نتایج ضعیف سرمربی یونانی، گل گهر را مجبور کرد او را کنار بگذارد.

مس رفسنجان؛ ادامه راه با نویدکیا

مس رفسنجان تیم نارنجی پوش لیگ برتر که توانست با درایت محرم نویدکیا سرمربی خود به فینال جام حذفی برسد و در لیگ به رتبه دهم دست یافت و موفق شد با پایان فصل محرم نویدکیا را راضی به ماندن کند و فصل آینده باز هم نویدکیا روی نیمکت مس رفسنجان خواهد نشست.

فولاد خوزستان؛ آقا یحیی وارد می‌شود

تیم خوزستانی فولاد نیز در فصل گذشته نیمکت متزلزلی را تجربه کرد که همین موضوع تیم فولاد را یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک کرده بود اما با چاشنی شانس، این تیم در لیگ برتر ماند و در پایان فصل با یک انتقال پر سر و صدا یحیی گل محمدی سرمربی نام آشنای فوتبال ایران که سابقه چندین قهرمانی با تیم پرسپولیس دارد را به عنوان سرمربی خود اعلام کرد.

نساجی مازندران؛ یا ساکت یا هیچ کس!

نساجی مازندران تیم قرمزپوش قائمشهری فصل گذشته تا آستانه سقوط پیش رفت که با تفکرات ساکت الهامی‌در هفته‌های پایانی موفق خود در لیگ برتر بماند و پس از پایان لیگ، این سرمربی با وجود خواسته هواداران قائمشهری مبنی بر ماندنش، استعفا کرد تا دست مدیران این تیم برای انتخاب سرمربی جدید باز باشد ولی رضا حدادیان مالک نساجی به او اطمینان داد یا تیمداری نمی‌کند و یا اگر تیمداری کند، سرمربی نساجی فقط ساکت الهامی‌است.

هوادار؛ همچنان با مسعود شجاعی

تیم تهرانی هوادار که پس از انتخاب مسعود شجاعی به عنوان سرمربی توانست نتایج خوبی کسب کند، در پایان فصل به رتبه سیزدهمی‌رسید در حالی که ماندنش در لیگ برتر از هفته‌ها قبل تثبیت شده بود. شنیده می‌شود هوادار تصمیم گرفته با همین سرمربی به کار خود ادامه دهد مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ بدهد.

استقلال خوزستان؛ جدیدترین خارجی

استقلال خوزستانی که با مربیگری سید سیروس پورموسوی تا روز آخر مسابقات لیگ برای ماندن در لیگ برتر جنگید پس از پایان فصل از این تیم جدا شد و میودراک بوژوویچ سرمربی اهل مونته نگرو که رزومه بسیار خوبی دارد به عنوان جایگزین پورموسوی انتخاب شد و این سرمربی رزومه دار فصل آینده روی نیمکت آبی‌های خوزستانی خواهد نشست. بوژوویچ همان شخصی است که قبل از آمدن ایگناسیو مارتینز، گزینه هدایت فولاد بود اما در نهایت به جای آن که روی نیمکت قرمزهای اهواز بنشیند، نیمکت نشین آبی‌های اهوازی شد.

خیبر خرم آباد؛ همان مهاجری

تیم تازه لیگ برتری شده خیبر خرم آباد که با سرمربی گری رضا مهاجری مربی موفق خود صعود خود به لیگ برتر را از هفته‌ها زودتر، قطعی کرده بود احتمالا فصل آینده نیز با همین نیمکت وارد لیگ برتر می‌شود و مهاجری همچنان هدایت خرم آبادی‌ها را به عهده خواهد داشت.

چادرملو؛ خود اخباری 

چادر ملوی اردکان دیگر تیمی‌است که از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد و با سرمربی گری محمد سعید اخباری نتایج قابل توجهی گرفت تا مدیران و هواداران این تیم کماکان علاقمند به ادامه همکاری با این سرمربی باشند و به احتمال فراوان این سرمربی، فصل آینده نیز روی نیمکت یزدی‌ها خواهد نشست.

در همین رابطه: ابقای ۶ سرمربی در لیگ برتر ایران/ ۵ سرمربی می‌روند؛ ۳ نفر در بلاتکلیفی

آخرین بار وقتی از نیمکت‌های لیگ برتری نوشتیم، جدا از دو تیم تازه وارد، در جمع ۱۴ تیم باقی مانده از فصل قبل، ۶ سرمربی ابقا شده بودند و ۳ سرمربی برای ماندن تردید داشتند و ۵ مربی هم در اندیشه جابه جایی بودند. حالا اما با ۷ ابقا شده طرفیم، ۵ سرمربی جدید آمده اند و دو باشگاه هم بلاتکلیف هستند که البته یکی از این دو نیمکت به دقیقی می‌رسد و دیگری هم به رحمتی و یا زارع!

نظر شما