شناسهٔ خبر: 67638722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۵ درصد درآمدهای گلستان از محل مالیات تأمین می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: حدود ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تأمین می‌شود و مالیات‌های اخذ شده نیز برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، قربان حاجی مشهدی ظهر امروز پیش از خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر اظهارداشت: توسعه و استقلال اقتصادی همواره مورد تأکید مطلق رهبر معظم انقلاب قرار دارد و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز معظم له بر این مسئله تأکید کردند و اقتصاد قوی را نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور دانسته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: توسعه و رشد اقتصادی راهکار دستیابی به استقلال اقتصادی است. استقلال اقتصادی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هست. در کشوری مانند آمریکا که جزو دارندگان بیشترین ذخایر نفت و گاز جهان است اما مسئولانش این کشور را از محل اخذ مالیات اداره می‌کنند و در مقابل ذخایر کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس را به تاراج می‌برند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین منابع تأمین مالی دولت و یکی از منابع اقتصاد مقامتی که دروازه ورود به استقلال اقتصادی خواهد بود، موضوع مالیات است.

حاجی مشهدی بیان داشت: در سال‌های اخیر در بودجه و برنامه‌های پنج ساله توسعه نگاه ویژه‌ای به موضوع مالیات شده است به نحوی که سهم درآمدهای مالیاتی از سهم درآمدهای فروش نفت فزونی یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: دولت در کنار اخذ مالیات از ثروتمندان، توجه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر و تولیدکنندگان و مشاغل مردم را مورد توجه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت مبارزه با فرار مالیاتی و اخذ مالیات از کسانی است که درآمدهای بالایی دارند و صاحب خانه‌های میلیاردی، خودروهای لوکس و ویلاهای آنچنانی هستند.

حاجی مشهدی بیان داشت: حدود 95 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تأمین می‌شود و مالیات‌های اخذ شده نیز برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

وی گفت: از محل مالیات اخذ شده یکهزار میلیارد تومان در سه سال اخیر به حساب شهرداری‌ها‌، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است. همچنین مبلغ 500 میلیارد تومان از مالیات اخذ شده در استان برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان اختصاص داده شد.

انتهای پیام/582

نظر شما