شناسهٔ خبر: 67638282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخاب افراد قوی در کابینه دولت سبب حل مشکلات مردم می‌شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیش از انتخابات نظام را متهم به تقلب می‌کردند گفت: انتخاب افراد قوی در کابینه دولت سبب حل مشکلات مردم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در نماز عبادی سیاسی امروز در حسینیه امام(ره)، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: در این ایام تقوای الهی این‌ است که در مجالس اباعبدالله حسین (ع)  شرکت کنیم که همواره مورد تایید اهل بیت(ع) و عترت است.

وی به مشارکت حدود  50 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مشارکت مردم به معنای شکست فضاسازی دشمن بود.

امام جمعه همدان افزود: با وجود همه هجمه‌هایی که دشمنان علیه ملت ما داشتند اما مردم ما نقش آفرینی کردند و موجب شکل گیری وفاق ملی شدند.

پیش از انتخابات نظام را متهم به تقلب می‌کردند

شعبانی با بیان اینکه پیش از انتخابات شاهد بعضی اتهامات و گمانه زنی‌ها در مورد انتخابات بودیم که نظام را متهم به تقلب می‌کردند، تصریح کرد: اما این انتخابات نشان داد که نظام امانت دار رای مردم است و دولت با اراده و رای مردم انتخاب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم سالاری صرفا یک شعار نیست، گفت: تحلیلگران سیاسی از میزان مشارکت و اینکه چه کسی رای می آورد تحلیل دقیقی نداشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خواص جامعه ما باید یک فهم مشترکی با عموم مردم داشته باشند افزود: دغدغه‌مندانی که دغدغه فرهنگی و اجتماعی دارند باید در جایی حضور پیدا کنند که تصمیم سازی اجتماعی است.

شعبانی اظهار داشت: در ایام انتخابات همه ستادها و جناح‌های مختلف آمدند نامزد مورد نظر خود را  تبلیغ کردند اما بعد از رای گیری باید همه تابع تصمیم عموم باشیم و رئیس جمهور  منتخب مورد احترام همه باشد.

وی افزود: بعد از انتخابات باید رقابت‌ها کنار گذاشته شود و به دولت کمک کنیم تا در حل مشکلات مردم موفق عمل کند.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه کسانی که حرف از مردم می‌زنند باید در  در حل مشکلات کشور کمک کنند، گفت: قدر این اعتماد مردم را باید دانست.

شعبانی خطاب به رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: آقای رئیس جمهور،  فرصت خدمت باید غنیمت شمرده شود و در مسیر امیدآفرینی و تحقق وعده‌ها گام بردارید.

شعبانی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب اخیرا موضع‌گیری‌های ارزشمندی داشته که جای امیدواری دارد، گفت: دولت در حال انتخاب کابینه و هئیت وزیران  است، بنابراین باید افراد قوی انتخاب شوند که موجب حل مشکلات مردم شود.

وی افزود: مدیرانی انتخاب شود که دنبال حاشیه سازی نباشند، ما نیازمند مدیران عادل و حق محور هستیم. باید منفعت طلب‌ها ، غنیمت خواهان و افراطی‌ها کنار گذاشته شوند و یک هیئت دولت بر محور حق و عدالت انتخاب شود.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به درگذشت سید جواد حجازی، پدر دو شهید و مدیر مؤسسه دارالایتام مهدیه همدان اشاره کرد و گفت: آقای مخبر برای مراسم مرحوم حجازی در راه همدان است.

شعبانی افزود: جای دارد یادی کنیم از زحمات و تلاشهای منصفانه و استقامت  آقای مخبر در این مدت که با همت پای کار ایستاد و دنبال حاشیه نرفت. بعد از شهادت آیت الله رئیسی،  بعضی افراد سست و بی انگیزه شدند اما ایشان ایستاد و تلاش کرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما