شناسهٔ خبر: 67638230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جهانگیر کوثری:

باران کوثری هم ممنوع‌التصویر است هم ممنوع‌الخروج هم ممنوع‌الپوستر

اقتصادنیوز: جهانگیر کوثری درباره وضعیت سینمای ایران اظهار نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  جهانگیر کوثری تهیه‌کننده باسابقه سینما در حاشیه حضور در ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۴» آپارت اسپرت، درباره فعالیت‌های سینمایی خودش و همسرش رخشان بنی‌اعتماد گفت: فیلمسازانی که متعهد به مسائل اجتماعی جامعه هستند و فکر می‌کنند آثارشان می‌تواند روزنه‌ها و دریچه‌هایی را به سوی فرهنگ باز کند، مانند خانم بنی‌اعتماد، طبیعی است وقتی با گروهی مواجه بوده‌اند که در ارشاد حاکم شده و پروانه ساخت آن‌ها را لغو می‌کردند، نمی‌توانستند کار کنند. اساسا این طیف از مدیرانی که در این سال‌ها در ارشاد مستقر بودند، علاقه‌ای ندارند که این جنس از فیلمسازان، فیلم بسازند.

جهانگیر کوثری گفت با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان به ریاست‌جمهوری، تأکید کرد: به نظر این اتفاق می‌تواند منجر به یک انفجار امید در سینما و فرهنگ ما شود. همین امروز، این اتفاق بسیاری از حوزه‌ها را زیر و رو کرده است. به این انتخاب و تحول بسیار خوش‌بین هستم و قطعا امثال ما هم به میدان خواهیم آمد. در همین مدت جلسه‌ای هم با آقای پزشکیان داشتیم و خیلی از حرف‌هایی که در دل‌مان بود را به ایشان هم زدیم.

کوثری با اشاره به ساخت فیلم «رگ‌های آبی» درباره فروغ فرخ‌زاد گفت: من شخصا فیلم خود را در همان شرایط هم ساخته‌ام اما قطعا در دوران جدید، هم خودم و هم خانم بنی‌اعتماد حضور جدی‌تری در میدان خواهیم داشت. اینکه فیلم «رگ‌های آبی»‌ هنوز اکران نشده هم دلیلش ممنوع‌التصوری باران است. باران کوثری امروز علاوه‌بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.

خبر مرتبط
جزئیات اکران سینماها در دهه اول محرم/ نمایش فیلم‌های کمدی ممنوع شد

اقتصادنیوز: از تاریخ ۲۰ الی ۲۸ تیر اکران فیلم‌های کمدی در تمامی سینماهای کشور متوقف می‌شود.

وی افزود: در دولت مسعود پزشکیان تا زمانی که افراد مرتجع بخواهند دوباره به‌خودشان بیایند و مجدد در برابر ما سنگ‌اندازی کنند، سینما مسیر خودش را پیدا خواهد کرد و باردیگر فرصت تنفس پیدا خواهیم کرد. کمااینکه همین امروز هم فیلمسازان مشغول کار شده‌اند و من به‌شدت به این شراط خوش بین هستم.

 

نظر شما