شناسهٔ خبر: 67637776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

رئیس جمهور منتخب بر وفاق ملی متمرکز شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مردم از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌های در اختیار نظام جمهوری اسلامی مراقبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن عاشورا و تاسوعای حسینی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان پیرامون عزاداری عاشورا حسینی اظهار داشت: روز عاشورا روز حزن و اندوه اهل بیت (ع) و شهادت امام معصوم (ع) است و باید تلاش کنیم از این ایام درس زندگی بگیریم.

امام جمعه گناوه افزود: امام حسین (ع) در عصر تاسوعا از دشمن مهلت خواست تا بتواند قرآن بخواند و نماز به پا دارد و با خدا راز و نیاز کند.

وی گفت: هدف امام حسین (ع) احیا نماز بود و باید نسبت به اقامه نماز به ویژه نماز ظهر عاشور اهتمام ویژه ورزید و اهمیت داد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نمازی خواند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

رئیس جمهور منتخب بر وفاق ملی متمرکز شود

امام جمعه گناوه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران اسلامی بیان کرد: انتخابات اخیر ثابت کرد که پیروز این میدان مردم ایران اسلامی و حکومت مردم سالاری است.

وی یادآور شد: در ۲ مرحله انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۵ میلیون نفر در ۲ جمعه متوالی حضور یافته و رأی دادند و مردم با مشارکت حدود ۵۰ درصد در دور دوم این انتخابات نشان دادند که ترفندهای معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب با توطئه‌های پوچی همچون تحریم شکست خورده است و مردم آگاهانه به نامزد منتخب خود رأی دادند تا مدیریت اجرایی کشور را برای چهار سال آینده بر عهده گیرد.

امام جمعه گناوه افزود: نقطه اوج حماسه انتخابات ریاست جمهوری را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم آماج حملات و توهین‌های وطن فروشان و ضد انقلاب قرار گرفتند اما با صلابت در مقابل آنها ایستادند و رأی دادند و حمایت کردند و شعار آنها حمایت از رهبری بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را از راه‌های مختلف تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و سیاسی، ایجاد یاس در بین مردم نسبت به آینده کشور به کار گرفت، اما مردم با حضور با بصیرت خود بار دیگر دشمنان را مأیوس و ناامید کردند.

وی تصریح کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشور در نهایت آرامش و سلامت در مدت ۵۰ روز پس از شهادت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت برگزار شد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه برگزاری این انتخابات در کشور رویدادی بی‌نظیری بود، افزود: در هیچ جای جهان این گونه رویدادی وجود ندارد که پس از درگذشت رئیس جمهور و بهترین خادمان کشور بتوان اینگونه انتخابات برگزار کرد اما مردم ایران اسلامی در ۵۰ روز پس از این حادثه یک شاهکار بزرگ با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری خلق کردند و با حضور گسترده و بی‌نظیر پای صندوق‌های رأی ناظران داخلی و خارجی را حیرت زده کردند.

رئیس جمهور منتخب بر وفاق ملی متمرکز شود

وی با تبریک به رئیس جمهور منتخب بیان کرد: از رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود فارغ از جناح بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌هایی که در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و مردم به آن اعتماد کردند، مراقبت کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در آغاز دولت سیزدهم ۲ نکته مهم امید و اعتماد را برای همه دولت‌ها بیان فرمودند، اضافه کرد: دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی درصدد نا امید کردن مردم است و نباید به گونه‌ای عمل کرد که بازی در زمین دشمن باشد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: مردم با امید و اعتماد تازه ای به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و باید هم امید و هم اعتماد را در جامعه احیا کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران اسلامی است، ادامه داد: مردم از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند که همدلی را در بین تمام جریان‌های سیاسی تقویت و از تمام ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کرده و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی تبدیل به رفاقت کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه همه باید به دولت منتخب کمک کنند گفت: رئیس جمهور منتخب بعد از تنفیذ رهبری رئیس جمهور همه محسوب می‌شود و همه باید به دولت و رئیس جمهور آینده کشور کمک کنند تا امید ایجاد شده در جامعه تبدیل به نامیدی نشود.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت تبدیل شود، بیان کرد: هدف همه ما این است که انقلاب با صلابت و اقتدار و قدرت در مقابل تمامی معاندان، ضدانقلاب و دشمنان بایستد و ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

امام جمعه گناوه از حضور ارزشمند ملت ایران به ویژه مردم شهرستان گناوه و تلاش‌های مسئولان استانی و شهرستانی در برگزاری انتخابات در نهایت امنیت و سلامت تقدیر کرد.

نظر شما