شناسهٔ خبر: 67637573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان چیست؟

حقوق بازنشستگان چه زمانی به حساب افراد واریز میشود؟ حقوق بازنشستگان که در هر سال به یک درصد مشخص افزایش پیدا میکند توانسته دغدغه ذهنی خیلی از افراد باشد. حقوق بازنشستگان برای خیلی از افراد مقدار افزایشی آن واریز نشده است. با توجه به شرایطی که مستمری بگیران دارند خیلی منتظر افزایش حقوق بازنشستگان خود هستند و امید است هر چه سریع تر واریزی دستمزد را مشاهده کنیم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

صاحب‌خبر -
روزنو :

 

دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان چیست؟

علت تأخیر در اعمال قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چیست؟
سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با حضور مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونان ایشان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.


خانه ملت در خبری نوشت:وی ادامه داد: در این نشست مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارشی درخصوص وضعیت حال حاضر قانون متناسب‌سازی دستمزد آنها و همچنین هزینه‌های درمان و بیمه تکمیلی ایشان ارائه کرد.
موارد متعددی بحث و بررسی شد.

 

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، چرایی اعمال نشدن ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان -مصوبه برنامه هفتم توسعه- و اینکه از طرفی هزینه‌های درمانی با تأخیر به بازنشستگان داده می‌شود، بیشترین پرسش نمایندگان کمیسیون اجتماعی در این نشست بود که مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ و توضیحات لازم را ارائه کردند از جمله اینکه حقوق همسان‌سازی بازنشستگان هنوز قطعیت قانونی پیدا نکرده و در مقام موضع اعلام آن هستیم. منابع لازم برای آن پیش‌بینی شده و می‌شود و به محض ابلاغ و اعلام اجرا می‌شود.

ذاکر ادامه داد: درخصوص پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان هم اعلام شد با توجه به تغییراتی که رخ داده تا آخر این ماه همه مشکلات رفع خواهد شد و بعد از آن با تأخیر خاصی مواجه نخواهیم شد./خبربان

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته کمتر سابقه داشته است، اما گویا در پایان ماه اردیبهشت امسال این تاخیر تا حدی در قیاس با ماه‌های مشابه سنوات گذشته کم سابقه بوده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی گزارش دادند با وجود اینکه عرف پرداختی سازمان تامین اجتماعی از نظر زمانی معمولاً بیستم هر ماه بوده است، اما بسیاری از بازنشستگان با چهار روز تاخیر حقوق مستمری دریافت کردند.

این موضوع درحالی است که سایر حروف الفبا پس از حرف (م) مانند بازنشستگان و مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آن‌ها با حروف (هـ و..) شروع می‌شود، این مبلغ را دریافت کردند.


رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اعلام کرد: در تماسی که با معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی داشتیم، مشخص شد که تعدادی از بازنشستگان در لیست حضور نداشتند. به علت وجود روز تعطیل در این هفته، پرداخت حقوق آن‌ها به روزهای بعد موکول شده و بزودی پرداخت می‌شود. بازنشستگان گرامی نگران این موضوع نباشند.

علی دهقان کیا ادامه داد: درباره قانون جدید همسان‌سازی‌ها و علی الحساب پرداختی یک میلیون تومانی نیز، دوستان مسئول در سازمان تامین اجتماعی اطلاعی نداشتند. اما ما متوجه شدیم در صورت تحقق درآمد ناشی از انتقال سهام دولت به عنوان رد دیون به سازمان، این اقدام برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مانند بازنشستگان کشوری و لشگری انجام خواهد پذیرفت./خبر آنلاین

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شد
واریز حقوق تیرماه مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی از صبح امروز آغاز شده است.


واریز دستمزد  مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق روال معمول بر اساس حروف الفبا از صبح امروز در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است.

این پرداخت‌ها براساس جدول اعلامی صورت می‌گیرد و تا پایان روز ۳۱ تیر ماه ادامه خواهد داشت./انتخاب

رقم افزایش حقوق بازنشستگان
میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، ۴۰ درصد خواهد بود.

در بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، برای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (۱۴۰۳) معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰ درصد یاد شده در حقوق بازنشستگان اعمال شود.


خبر خوب اینکه بنا به گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی  دستمزد آنها  واریز خواهد شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی دستمزد آنها در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.


منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی دستمزد آنها در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای متناسب‌سازی دستمزد آنها، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خو را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود./اقتصاد آنلاین

واریز حقوق ۱۹ میلیونی تیرماه بازنشستگان با همسان سازی
تزدیک به ۳ روز پیش برای بازنشستگان مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان مبلغی از همسانز سازی مربوط به فروردین و اردیبهشت و خرداد واریز شد.

حالا بر اساس برخی گمانه زنی ها اعلام شده که حقوق تیرماه بازنشستگان با توجه به همسان سازی با افزایش ۹۰ درصدی پرداخت خواهد شد.

یعنی بر این اساس حقوق ده میلیونی بازنشستگان در تریماه باید نزدیک به ۱۹ میلیون پرداخت شود.

اما تاکنون به صورت رسمی مبلغ حقوق تیرماه بازنشستگان اعلان نشده است و باید منتظر اخبار تازه از منابع رسمی باشیم

نظر شما