شناسهٔ خبر: 67637269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ساوه:

عزت و اقتدار ملت ایران مرهون تمسک به معارف عاشورایی است

ساوه-امام جمعه ساوه گفت:عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران،مرهون تمسک به معارف عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه با اشاره به پیام فرهنگ عاشورا، اظهار کرد: عاشورا دانشگاه و مدرسه‌ای است که لایه‌ها و ابعاد مختلفی را در طول تاریخ برای زندگی انسان در بر داشته است و امام حسین (ع) زندگی را به درستی برای انسان‌ها معنا کرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین (ع) نشان می‌دهد که مرگ آغاز ابدیت و زندگی دیگر است, افزود: یکی از مشکلات کنونی جهان، جستجوی سرمایه‌ها در برون انسان است در حالی که سرمایه‌های واقعی و اصلی زندگی در وجود خود انسان قرار دارد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: رسالت امام حسین (ع) عدالت گستری و آگاهی بخشی به انسان‌های جامعه بود و چنانچه بخواهیم مجالس امام حسین (ع) یک محفل درست و کامل باشد باید به بُعد سوم و پیام واقعه عاشورا نیز همواره توجه شود.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه باید بعد انقلابی عاشورا را به صورت برجسته زنده نگاه داریم، بیان کرد: نیاز است همانند امام حسین (ع) در برابر مستکبران عالم ایستادگی کنیم و شعار هیهات من الذله سر دهیم.

حجت الاسلام رحیمی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران مرهون تمسک به معارف عاشورایی است و تا زمانی که در مسیر پر افتخار حسینی گام بر می‌داریم، سربلندی و سعادت همنشین ماست.

نظر شما