شناسهٔ خبر: 67635733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

جولان گرما و شرجی در استان بوشهر/ مصرف برق رکورد شکست

بوشهر- با افزایش بی‌سابقه دمای هوا و ماندگاری دمای بالای ۵۰ درجه در استان بوشهر، مصرف برق نیز رکورد شکسته است که می‌طلبد مدیریت بهتری توسط مشترکان در مصرف برق صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دمای هوا در استان بوشهر در تیرماه به اوج خود رسیده و تداوم گرما و ثبت دمای بالای ۵۰ درجه در استان رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشته است.

در مناطق غیرساحلی استان بوشهر از جمله شهرستان دشتستان، دمای هوا دارای مقدار بیشتری است و اغلب شهرهای با دمای بالای ۵۰ درجه مربوط به شهرستان دشتستان است.

در شهرهای ساحلی استان بوشهر نیز رطوبت و شرجی هوا افزایش یافته و آماری بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ثبت شده است که باعث می‌شود زندگی در این شرایط سخت‌تر شود.

با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز افزایش چشمگیری یافته و شاهد ثبت رکوردهایی در مصرف برق هستیم که می‌طلبد صرفه‌جویی لازم در مصرف انجام شود.

دمای بالای ۵۰ درجه در ۳ شهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دمای برخی از شهرهای استان بوشهر از جمله شبانکاره، آب‌پخش و برازجان همچنان بالای ۵۰ درجه سانتیگراد است.

دمای هوا در شهر شبانکاره به ۵۳ درجه، در آب‌پخش به ۵۱ درجه و در برازجان نیز به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است فرج‌اله شکوهی‌پور اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش دمای هوا و شرجی و رطوبت در سطح استان بوشهر هستیم که بیشترین دما در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در شهر شبانکاره به ۵۳ درجه سانتیگراد رسیده است افزود: دمای هوا در آب‌پخش ۵۱ درجه سانتیگراد و در برازجان نیز ۵۰ درجه سانتیگراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ثبت دمای ۴۷ درجه در برخی شهرهای استان بیان کرد: رطوبت هوا در بندر دیر به ۸۵ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: در شهر بوشهر دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد و رطوبت به ۷۰ درصد رسیده است.

جولان گرما و شرجی در استان بوشهر/ مصرف برق رکورد شکست

شکوهی‌پور از مواج شدن خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی سواحل و فراساحل شمالی استان در برخی ساعات سبب مواج شدن خلیج فارس شده است.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر را متغیر، غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: وزش باد در فراساحل شمالی خلیج فارس از اوایل شب تا بامداد فردا شمال غربی با سرعت ۱۵ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در سواحل خلیج‌فارس استان را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر بیان کرد و افزود: ارتفاع موج دریا در فراساحل شمالی خلیج فارس در ساعاتی از اوایل شب تا بامداد فردا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

شکسته شدن رکورد مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با افزایش دمای هوا در استان بوشهر میزان مصرف برق نیز افزایش یافته است.

مصرف برق در استان بوشهر نسبت به زمان مشابه سال قبل با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شده است غلامرضا حشمتی با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف برق بیان کرد: مصرف برق در استان بوشهر نسبت به زمان مشابه سال قبل با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق استان بوشهر به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسیده است افزود: در این شرایط مدیریت مصرف برق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: به همین منظور با کاهش ساعت کاری ادارات تلاش شده تا زمینه کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات برای کاهش مصرف برق، پرداخت پاداش به مشترکین خوش مصرف برق در استان بوشهر است که تاکنون بیش از ۴.۵ میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است.

حشمتی بیان کرد: ساعت ۱۳ تا ۱۸ زمان اوج مصرف است که از مشترکان برق درخواست داریم در این ساعات از استفاده دستگاه‌های برقی غیرضروری مانند ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی جارو و اتو پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه همکاری مشترکان زمینه‌ساز پایداری برق می‌شود افزود: تنظیم دمای کولر بر روی ۲۴ درجه از دیگر موارد مهم در کاهش مصرف و پایداری بیشتر برق است.

در این شرایط که مصرف برق افزایش یافته و گرمای بی سابقه‌ای را در کشور شاهد هستیم انتظار می‌رود همه مردم برای مدیریت مصرف پای کار باشند تا در این گرمای تابستان هیچ خانه‌ای بی‌برق نماند.

نظر شما