شناسهٔ خبر: 67635368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

همزمان با اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این همایش که در سالن رضازاده اردبیل برگزار شد، مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: با توجه به برگزاری همایش شیرخوارگان در سطح جهانی در بیش از 45 کشور تلاش می‌کنیم تا گستردگی فعالیت‌ها در قالب بنیاد شیرخوارگان حسینی را در استان اردبیل نیز توسعه و گسترش دهیم.

علی حسن زاده خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها مهدکودک، پیش‌دبستانی، مدرسه و مراکز علمی و آموزشی متعدد با محوریت شیرخوار دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) شکل گرفته که در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا چنین مجموعه‌هایی را راه اندازی کنیم.

وی همراهی خانواده‌ها را در شکل‌گیری چنین مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی یادآور شد و بیان کرد: با راه اندازی مهدکودک، پیش دبستانی و مدرسه شیرخوارگان حسینی می‌توانیم نسلی منطبق بر آرمان و نهضت حسینی تربیت کرده و زمینه رشد و تعالی نسل آینده را به بهترین شکل مهیا کنیم.

مدیرکانون خدمت رضوی گفت: مادران امروز عهد بستند تا فرزندان خود را در طریق باب الحوایج علی اصغر و نهضت حسینی تربیت کرده و سربازانی جان بر کف تقدیم امام عصر کنند که در بستر تربیتی و تعالی پیش رو می‌توان بر روی همین عهد تاکید کرده و ایستاد.

حسن‌زاده ادامه داد: امروز مادران فرزندان شیرخوار خود که نسل آینده این انقلاب و کشور هستند را به دستان خود گرفته و به یاد علی اصغر و حادثه عاشورا گریه و ناله می‌کنند و تاکیدشان بر ادامه راه و طریق امام حسین و یاران باوفایش است که این مسیر تربیتی می‌تواند سعادت اخروی و دنیوی را به همراه داشته باشد.

وی تلاش دشمنان را برای بی هویت کردن نسل آینده یادآور شد و گفت: استکبار جهانی تمام قدرت و زور خود را به کار گرفته تا به هر شکل ممکن و با بهره گیری از مسایل تربیتی غیرعقلانی و تبلیغات در فضای مجازی نسل آینده ما را از دست ما بگیرد که اگر خانواده‌ها و مدارس هوشیار نباشند بزرگرین صدمه و لطمه در این حوزه به کشور وارد می‌شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: باید مبانی معرفتی نهضت حسینی را به عنوان الگوهای اساسی تربیتی در مدارس و کلاس‌های درس و کتاب‌های آموزشی وارد کنیم تا بهترین و سالم ترین نسل را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزامان با سراسر کشور و بسیاری از کشورهای جهان در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار و مادران طریق رباب(س) و زینب کبری در حالی که شیرخواره‌ها و فرزندان خود را در دست گرفته بودند در ادامه مسیر نهضت حسینی و زمینه سسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کرده و از خداوند متعال خواستند تا تربیت فرزندانشان را در این مسیر متعالی قرار دهد.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی مداحی و نوحه سرایی شده و حاضران در مرثیه نینوا و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/132/

نظر شما