شناسهٔ خبر: 67635306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجمع فدراسیون والیبال/ وزارت ورزش ۲۲۰ میلیارد کمک کرد+فیلم

گزارش مالی مجمع عمومی فدراسیون والیبال در بانه حاکی از آن است که در سال گذشته بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از طریق وزارت ورزش به فدراسیون اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال در سال 1403 از روز گذشته آغاز شده و همچنان امروز نیز ادامه دارد.

تشریح عملکرد فدراسیون والیبال در سال 1402، تقویم و برنامه‌های فدراسیون والیبال برای سال‌جاری، بررسی و تصویب آئین نامه‌های سازمان لیگ، کمیته مربیان، کمیته داوران و مربیگری از جمله محورهای دستور کار این مجمع است.

در این مجمع گزارش حسابرس مستقل، گزارش بازرس و گزارش مالی سال 1402 فدراسیون والیبال ارائه شد.

.

مهدی اسلامی، خزانه‌دار فدراسیون والیبال در این مجمع با ارائه گزارشی از گزارش‌های مالی صورت دارایی، مطالبات و صورت حساب دوره مورد بررسی و حسابرسی مستقل سال مالی سال 1402؛ از تسویه حساب مربیان تا پایان سال 1394 خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر 220 میلیارد ریال از طریق وزارت ورزش به فدراسیون اختصاص یافت که از این میزان 199 میلیارد تومان تحت عنوان سهمیه و 21 میلیارد ریال نیز کمک به هیئت‌های استانی بود.

وی افزود: از 220 میلیارد ریال، 205 میلیارد ریال به فدراسیون پرداخت شده و 19 میلیارد و 470 میلیون ریال تحت عنوان کمک به قهرمانان پرداخت شده که جمع دریافتی 224 میلیارد و 470 میلیون ریال شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس سهمیه 93 درصد اعتبارات و بر مبنای دریافتی 102 درصد از وزارت ورزش جذب شده است.

وی بیان کرد: برای تیم‌ ملی المپیک (سهمیه‌ای و غیرسهمیه) 167 میلیارد و 470 میلیون ریال و بر اساس سهمیه 100 درصد و بر مبنای دریافتی 277 درصد از کمیته المپیک اعتبار جدب شده است.

خزانه‌دار فدراسیون اعلام کرد: جمع کل دریافتی‌ها در سال گذشته 137 میلیارد تومان بوده و جمع کل هزینه‌ها بر اساس طبقه‌بندی وزارت ورزش و تفاهم‌نامه 159 میلیارد تومان بوده که 78 درصد صرف ورزش آقایان و 22 درصد صرف ورزش بانوان شده است.

روایت معاون وزارت ورزش از عملکرد تیم‌ والیبال ایران

سینا کلهر، معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال در شهر بانه، ضمن  تسلیت ماه محرم و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، اظهار داشت: انتخاب شهرستان‌های کم‌برخوردار به‌عنوان میزبان مجمع فدراسیون والیبال اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است و امیدوارم آغاز راهی برای دیگر رشته‌ها باشد.

وی با قدردانی از رویکرد فدراسیون والیبال گفت: رئیس جوان فدراسیون والیبال الگوی جوان باوری بوده و خوشبختانه به توسعه همه جانبه والیبال در همه جای ایران با اولویت استان‌های کم‌برخوردار همت کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان با اشاره به گزارشات ارائه شده، تصریح کرد: ما همه نسبت به مستندات و آمار و بررسی گزارش‌های مالی ارائه شده در مجمع سالیانه مسئول هستیم و باید حساسو با آگاهی حضور پیدا کنیم.

وی افزود: روی دادن هر اتفاقی چه خوب و چه بد در رشته والیبال به تصمیمات ما در این مجمع بستگی دارد و باید با حس مسئولیت‌پذیری وارد مجمع شویم. نباید از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم.

کلهر تاکید کرد: امیدوارم مجمع‌ها به جای شنیدن به سمت پرسشگری و مطالبه بروند و سوال کردن اعضای آن از مسئولان ارشد مجمع در دستور کار باشد.

وی یکی از موارد مهمی را که باید در مجمع سالیانه والیبال مطرح می‌شد اما مورد توجه قرار نگرفت را وضعیت و برگزاری مجامع استانی از حیث کم بودن برگزاری آنها عنوان کرد و گفت: طبق گزارش، مجامع سالیانه رشته والیبال استان‌ها کم بود به طوری‌که کمتر از نصف استان‌ها مجامع داشته‌اند،  انتظار می‌رفت که با مطرح کردن دلایل آن نیز بررسی می‌شد.

معاون وزارت ورزش فدراسیون والیبال را با همه فدراسیون‌ها متفاوت دانست و تاکید کرد: باید از تعریف و تمجید دست برواریم و واقعیت‌ها و اتفاقات را ببینیم و از توفقیات برای مسیرهای موفقیت دیگری استفاده کنیم. چون والیبال اولین فدراسیونی است که در عرصه جهانی نام کشورمان را مطرح کرده و موفقیت جهانی را برای ما به ارمغان آورده و این انتظارات را از این رشته بسیار بالا برده است.

وی افزود: والیبال ایران در سطح جهان مطرح شده و مردم روی این رشته و فدراسیون حساب ویژه باز کرده و به آینده این رشته بسیار امیدوار شده‌اند.

کلهر بیان کرد: فدراسیون والیبال همانند 52 فدراسیون دیگر نیست، بلکه به تمام معنا خاص و ویژه بوده چون اولین رشته‌ای که تلقی اینکه ما ایرانیان در کارهای جمعی ضعیف عمل می‌کنیم را شکست و به همه دنیا نشان داد که ایرانیان در کارهای گروهی می‌توانند بسیار خوب و قوی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش والیبال به نقطه معنایی «ما می‌توانیم مسیر را بگذرانیم» تبدیل شد و این حقیقت را جامه عمل پوشاند و به دنبال والیبال و تغییر این تفکر دیگر رشته‌ها آمدند و انتظار جامعه نیز این است که این موفقیت ادامه داشته باشد.

کلهر با بیان اینکه با شکست تیم والیبال غرور ملی لکه‌دار و همه نگران می‌شوند، افزود: البته نباید از هر شکستی، ازروند موفقیت کاسته شود. کما اینکه تقوی تمرکز کرده و دنبال موفقیت و بازگرداندن جایگاه والیبال است.

معاون وزارت ورزش و جوانان اذعان کرد: حقیقتا اگر به امکانات نگاه کنیم نبایستی این دستاوردها را به دست می‌آوردیم چراکه امکانات ما نسبت به تیم‌های دیگر قابل مقایسه نیست، بلکه ناشی از علاقه، روحیه و عزم ورزشکاران ایرانی است. امیدواریم دوباره برخواستن از رشته والیبال و بر فراز جهان ایستادن دوباره رقم بخورد.

ترسیم ساختار جدید فدراسیون والیبال

سید میلاد تقوی در این مجمع ضمن تسلیت ماه محرم از متولیان و دست‌اندرکاران میزبانی این مجمع قدردانی کرد و اظهار داشت: با افتخار در این مراسم حضور یافته و برای عزیزانی که زندگی خود را وقف والیبال کرده، احترام قائلم و به نوبه خودم تشکر می‌کنم. 

وی با تاکید بر این‌که باید دست از تعریف برداریم، چرا که حال والیبال خوب نیست! گفت: اگر کاری هم می‌کنیم برای خودمان دسته گل نفرستیم. اگر در برابر آمریکا و هلند در لیگ ملت‌ها پیروز و موفق شدیم، زحمت همه اعضای خانواده والیبال بود، اگر جایی ایراد داشت مربوط به ماست که غلط تصمیم‌ گرفته بودیم.

رئیس فدارسیون والیبال با بیان اینکه وعده داده بودم که تمرکز را از روی تهران و شهرهای بزرگ کشور بردارم و عمل کردم چون والیبال متعلق به همه مردم ایران است، تصریح کرد: هر چند برگزاری مجمع در بانه سخت بود اما دلنشینی امروز قابل احساس است که روسای هیئت‌ها از شرقی‌ترین، شمال، غرب و یا جنوبی‌ترین استان‌های کشور در این مجمع جضور یافتند. بازیکنان خوب تیم‌های ملی، مربیان و داوران و نماینده های ارزشمند باشگاه زحمت کشیدند و در مجمع که در شهر مرزی بانه برگزار شد، شرکت کردند.

وی عنوان کرد: قرار نیست قطار در بانه متوقف شود و باید به تمامی استان‌ها احترام بگذاریم تا آنها نیز به والیبال احترام بگذارند، همه زیر یک خیمه هستیم و مشترکات زیادی داریم.

تقوی خطاب به اعضای مجمع فدراسیون افزود: والیبال و خانواده والیبال محدود به یک زمین 9 در 9 نکنید. اگر افتخاری به دست می آید مربوط به زحمات همه عزیزان این خانواده است و جا دارد یادی کنیم از تمامی عزیزان از جمله مرحوم یزدانی خرم و محمد رضا داورزنی که زحمت کشیدند.

وی با اشاره به نگرانی برخی از اعضای مجمع برای والیبال و بنده اظهار کرد: یک تیم‌ کارشناسی آوردیم تا ساختار جدید فدراسیون والیبال را ترسیم کند، کدام یک از شما جایگاه خود فدراسیون والیبال راضی هستید، آیا هیئت‌های استانی در جایگاه خود هستند؟ بازیکان تیم‌ملی‌مان منتفع هستند؟ مربیان دیده می‌شوند، نظام جزا و پاداش تعریف کردیم؟ چه فرقی بین خوب و بد هست؟ برخی از دوستان نگرانند که اگر تغییرات سریع صورت نگیرد، ممکن است فلان  اتفاق صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به برخی انتقادات درباره لزوم تغییرات در بدنه فدراسیون گفت: چه فایده‌ای دارد که افراد را تغییر دهیم. در حال حاضر مشکلاتی در این سیستم داریم و اگر افراد هم تغییر کنند هیچ فایده‌ای ندارد.

تقوی عنوان کرد: من رئیس فدراسیون والیبال نیستم، بلکه یک مستاجر در فدراسیون هستم که شما انتخاب کردید و به دنبال منافع شخصی نیستم و کسانی که در کنار من فعالیت می‌کنند از این روحیه برخوردارند. خدا را شاکرم که بهترین‌ها در کنارم هستند و کمک می‌کنند. امیدوارم در کنار هم به زودی شاهد روزهای خوب والیبال باشیم.

انتهای پیام/481/

نظر شما