شناسهٔ خبر: 67634754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال جای هر بازیکنی نیست؛ این تیم ستاره می‌خواهد/ تیم ما باید در حد مدعی قهرمانی بسته شود

بازیکن اسبق استقلال گفت: استقلال ستاره نیاز دارد، یا ستاره یا پدیده. بازیکنانی که به جمع نفرات تیم استقلال اضافه شده‌اند قطعاً در تیم‌های قبلی‌شان خوب بودند ولی برای درخشیدن در استقلال باید ستاره باشند.

صاحب‌خبر -

شاهین خیری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگویی کوتاه با خبرورزشی، درباره شروع دور جدید تمرینات استقلال و شرایط تازه‌ای که برای این تیم در بخش مدیریت و مالکیت اتفاق افتاده اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال در شروع فصل نقل و انتقالات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شما باید بدانید که استقلال تحت هر شرایطی، چه خوب تمرین را شروع بکند چه بد، می‌تواند خود را در مسابقات لیگ برتر همواره به عنوان یک مدعی معرفی کند اما طبیعتاً اگر این اتفاق با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق‌تر و بهتر صورت بگیرد، نتایج بهتری هم برای این تیم خواهد داشت. الان هم تقریباً استقلال مثل سایر تیم‌ها تمریناتش را شروع کرد.

اما هواداران معتقدند هنوز تیم با نفرات کامل تمرین را شروع نکرده است؟

طبیعی است چون به هر حال هنوز بچه‌ها جمع نشده‌اند یک عده از خارجی‌ها نیستند و در نهایت بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند هم کم کم به جمع نفرات استقلال خواهند پیوست به خاطر همین نباید توقع داشته باشیم که یک تیم با شرایط استقلال که تا چند وقت قبل وضعیت مدیریتش هنوز مشخص نشده بود، با همه نفرات تمریناتش را استارت بزند. من فکر می‌کنم همین که استقلال توانست در فاصله کم باقیمانده تا مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم تمرینات خودش را شروع کند باز هم جای امیدواری دارد.

با این شرایط شما به موفقیت این تیم امیدوار هستید؟

همانطور که در ابتدای حرف‌هایم گفتم استقلال تحت هر شرایطی استقلال است و برای قهرمانی می آید. در این بین شرایط برای تیم استقلال هر چقدر هموارتر باشد، این کار آسان‌تر هم می‌شود اما اگر استقلال بخواهد با سختی و مشکلات مالی یا مسائلی از این دست کارش را جلو ببرد، طبیعتاً تا حدی با مشکل هم مواجه خواهد شد. باید امیدوار باشیم که استقلال بتواند نفرات مورد نظر کادر فنی‌اش را جذب کند. در این صورت قطعاً می‌تواند به آنچه که می‌خواهد برسد و موفقیت برای این تیم حاصل خواهد شد.

درباره بازیکنان تازه وارد استقلال چه صحبتی دارید؟

استقلال از گذشته تا امروز همیشه تیم ستاره‌ها بوده است. استقلال ستاره نیاز دارد، یا ستاره یا پدیده. بازیکنانی که به جمع نفرات تیم استقلال اضافه شده‌اند قطعاً در تیم‌های قبلی‌شان خوب بودند ولی برای درخشیدن در استقلال باید ستاره باشند. یعنی استقلال بازیکن بزرگ می‌خواهد. کلاً تیم‌های بزرگ به چنین نفراتی نیاز دارند تا بتوانند از پس حاشیه‌های سنگین این تیم‌ها، بازی‌هایی که در مقابل ۷۰ هزار نفر تماشاگر برگزار می‌شود و یا توقعاتی که از آنها هست، دوام بیاورند و روی فوتبالشان تاثیر نگذارد. در سال‌های قبل هم دیده‌ایم بازیکنان چهره و شاخص تیم‌های دیگر بعد از حضور در استقلال چطور به یک بازیکن معمولی تبدیل شدند و نتوانستند آن چیزی که از آنها توقع می‌رفت را برآورده کنند. بنابراین بازیکنان تازه وارد استقلال باید قدر موقعیتی که به آن رسیده‌اند را بدانند و نهایت استفاده را از آن ببرند.

درباره خارجی‌ها چطور؟

بازیکنان خارجی را هم تا حدی می‌توان از روی رزومه و عملکرد آنها در گذشته درباره‌شان نظر داد اما سرانجام باید صبر کنیم و آنها را در دل مسابقات لیگ ببینیم. یک نفر مثل ماشاریپوف که کاپیتان تیم ملی ازبکستان بود از قبل مشخص بود که قطعاً بازیکن خوبی است اما نفراتی مثل سیلوا، بلانکو و این‌هایی که به استقلال آمدند کم کم خودشان را ثابت کردند. الان هم امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده نزدیک برای این بازیکنان در استقلال بیفتد.

نظر شما