شناسهٔ خبر: 67634436 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار کنکور و آزمون ها

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور و امتحانات نهایی اعلام شد

سرپرست سازمان سنجش گفت: نتایج اولیۀ کنکور برای انتخاب رشته، شهریور و نتایج امتحانات نهایی مهر اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: امروز جمعه ۲۲ تیرماه حدود ۴۷۱ هزار نفر در سراسر کشور در حدود هزار و ۷۰۰ حوزه فرعی در حال رقابت هستند. رقابت این داوطلبان تا حدود ساعت ۱۱ و نیم ظهر ادامه دارد. 

وی ادامه داد: نتایج اولیه کنکور برای انتخاب رشته تا اواسط شهریور ماه اعلام می‌شود و نتایج نهایی نیز انشاءالله تا نیمه اول مهرماه اعلام خواهد شد. 

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره برگزاری آزمون گفت: روز گذشته یک آزمون بسیار سالم را پشت سر گذاشته‌ایم در مجموع کل کشور که حدود ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت بود ما ۲ نفر متخلف را بیشتر نتوانستیم بگیریم. این دو نفر نیز تلاش می‌کردند که عکس سوالات را گرفته و برای بیرون از حوزه ارسال کنند که کمتر از چند ثانیه توسط نیروهای امنیتی شناسایی و در حال اقدام دستگیر شدند. 

پورعباس خاطرنشان کرد: طبیعتا موردی در ارتباط با داشتن تجهیزات پیدا نکرده ایم. امروز هم الحمدالله باتوجه به اشرافی که پلیس دارد و دستگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده است فعالیت متخلفان به حد صفر رسیده است. ۲۰ الی ۳۰ نفر نیز شناسایی شده‌اند که تجهیزات خریداری کرده بودند و ما این افراد را به اسم و مشخصات شناسایی کرده‌ایم و می‌دانیم که حتی شماره صندلی آن‌ها در حوزه امتحانی کدام است و به آن‌ها گفته شده که این تجهیزات را به همراه نیاورند. امیدواریم که این تجهیزات را به همراه نیاورند و اگر بیاورند قطعا همان لحظات اولیه این افراد شناسایی شده و طبیعتا یک محرومیت ده‌ساله برای آن‌ها لحاظ می‌شود. 

وی ادامه داد: ما به مردم قول داده بودیم و به آن عمل کردیم و یک آزمون امن و خوب که در مسیر عدالت آموزشی هر کسی که هر صندلی که حقش باشد به آن صندلی خواهد رسید و فرصت مناسبی برای عزیزان فراهم شده است. همچنین چیزی حدود چند هزار دفترچه سوالات داریم و در حوزه‌ها دفترچه‌ها و سوالات با چیدمان‌های مختلف است. با فرض بر اینکه اگر یک عکس هم از این صفحات گرفته شود و به بیرون درز پیدا کند باز هم کارایی نخواهد داشت. ستادی که در حال حاضر فعال شده تمام نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌ها حضور دارند و کل کشور را راهبری می‌کنند تا انشاله یک آزمون خوب را داشته باشیم.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما