شناسهٔ خبر: 67634004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

مرثیه‌ای برای علی اصغر(ع)/ سوگواری بانوان در رثای شهدای کربلا

سمنان- آیین شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشورمان با هدف گرامی داشت یاد شهید شیرخواره دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همزمان با نخستین جمعه ماه محرم آئین ویژه شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان سمنان برگزار شد. بانوان متدین و خداجوی استان امروز با حضور در تکایا، حسینیه‌ها، مساجد بار دیگر نشان دادند که محب اهل بیت (ع) و همدل با شهدای دشت کربلا هستند.

امروز استان سمنان حال و هوای ویژه ای داشت بانوان با کودکان خرد سال خود و با لباس‌های مخصوص همایش شیرخوارگان حسینی، تصاویر زیبایی را خلق کردند و اوج ارادت خودشان را به شیرخواره شهید دشت کربلا، حضرت علی اصغر (ع) نشان دادند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی استان سمنان با حضور بانوان مؤمن و متدین استان در حالی برگزار شد که نوحه سرایی، روضه خوانی، آئین معنوی و نمادین گهواره گردانی حضرت علی اصغر (ع) و سوگواری دهه اول ماه محرم، در زمره این برنامه‌ها بود.

خوانش قطع نامه مهدوی

بانوان استان سمنان همچنین در این مراسم ضمن خوانش قطع نامه‌ای، بر ضرورت دفاع از مظلومان عالم به خصوص مردم غزه و همچنین ضرورت حفظ و حفاظت از حجاب و عفاف، تاکید کردند و بار دیگر ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه را اولویت خودش دانستند.

یکی از نکات قابل توجه مراسم امسال، لباس‌هایی بود که به رنگ‌های مشکی و سبز، از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تهیه و به صورت رایگان بین بانوان حاضر در این مراسم توزیع شد تا بر تن نوزادان شیرخواره خودشان کنند این موضوع سبب شد تا یک زیبایی خاصی در این سوگواره پدید بیاید.

از نکات دیگر قابل توجه سوگواره شیرخوارگان حسینی امسال، عنایت ویژه بانوان استان به حجاب و عفاف در اوج گرمای هوا است باید دقت داشت که این روزها استان سمنان گرم‌ترین روزهای خود را سپری کرد و حتی روز پنجشنبه تمام ارگان‌های دولتی استان سمنان به دلیل گرمای شدید هوا تعطیل بودند اما این بانوان با حجاب کامل اسلامی، بار دیگر در صحنه‌ها حاضر شدند تا نشان دهند که پشتیبان فرهنگ اسلامی و سبک زندگی زینبی (س) هستند.

مرثیه‌ای برای علی اصغر(ع)/ سوگواری بانوان در رثای شهدای کربلا

توزیع لباس بین نوزادان حاضر

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری این سوگواره در سراسر استان خبر داد و ابراز کرد: بانوان متدین استان از این مراسم ویژه و معنوی که در حسینیه‌ها، مهدیه‌ها، مساجد و زینبیه ها و … استان برگزار شد، استقبال خوبی کردند.

عباسعلی طالب بیدختی با بیان اینکه امسال هشت هزار و ۵۰۰ دست لباس ویژه نوزادان تدارک دیده شد، تاکید کرد: این لباس‌ها به صورت رایگان بین مادرانی که با نوزادان خود در این مراسم حاضر بودند توزیع شد تا جلوه‌ای زیبا به آن ببخشد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار بطری آب معدنی نیز به واسطه گرمای هوا از قبل آماده و بین مادران حاضر در این مراسم توزیع شد، افزود: در مرکز استان شاهد برگزاری مراسم محوری در مصلای امام علی (ع) بودیم که با شکوه بسیار خاصی برگزار شد و خوشبختانه استقبال بانوان سمنانی از هر سال بیشتر نیز بود.

استقبال باشکوه بانوان

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در سمنان گفت: مراسم ویژه سوگواری شیرخوارگان حسینی با محوریت گرامی داشت یاد شهید شیرخواره دشت کربلا، حضرت علی اصغر (ع) امروز در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار شد.

بیدختی با بیان اینکه می‌توان گفت قریب به اتفاق مساجد محوری و مهدیه‌ها و مصلاهای استان سمنان امروز میزبان این مراسم معنوی بودند، تاکید کرد: قرائت پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر (عج) به صورت همزمان با سراسر کشور، از جمله برنامه‌های این روز بود.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی بین خانواده‌ها و بانوان و همچنین نشان دادن مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچک‌ترین شهید دشت کربلا از محورها و اهداف سوگواره شیرخوارگان حسینی محسوب می‌شود که امروز با حضور با شکوه بانوان استان برگزار شد.

مرثیه‌ای برای علی اصغر(ع)/ سوگواری بانوان در رثای شهدای کربلا

لالایی حضرت علی اصغر (ع)

دیگر نکته‌ای که امسال در مراسم شیرخوارگان حسینی بسیار قابل توجه بود، مادران عزادار حسینی با خواندن لالایی حضرت علی اصغر (ع) بود که با آن سوزناکی، سبب شد تا سیل اشک و آه در بین جمعیت روان شود و حالت معنوی خاصی را در این مراسم به نمایش بگذارد.

پیشانی‌بندهای سبز و قرمز و سیاه منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) که بر پیشانی شیرخوارگان حاضر در این مراسم بسته شده بود نیز جلوه‌ای زیبا و معنوی به این مراسم بخشیده بود نوزادانی پاک که نماد بی گناهی هستند و امروز همه شأن گرد هم آمدند تا در آغوش مادران شأن یاد حضرت علی اصغر (ع) را گرامی بدارند.

مرثیه‌خوانی مداحان و سخنرانی وعاظ در رثای شهدای دشت کربلا، مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) و همچنین اشاره به مسائل روز مانند کشتار کودکان بیگناه در غزه، از جمله محورهای سوگواره شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه استان سمنان بود.

همدلی با مادران فلسطینی

این مراسم همچنین به واسطه جلوه‌های زیبایی از شکوه و عظمت، عشق و ارادتی که دارد همه ساله مورد عنایت رسانه‌ها نیز قرار گرفته و عکاسان، فیلم برداران و همچنین مستند سازان بسیاری را نیز به مهدیه‌ها و مساجد و مصلاها می‌کشاند تا از این مراسم معنوی ویژه، گزارش تهیه کنند.

همدلی و همراهی بانوان بصیر استان سمنان با مادران فلسطینی به خصوص شهدای غزه از جمله مواردی بود که شیرخوارگان حسینی امسال در استان سمنان را به یک مراسم ویژه و معنوی بدل ساخته بود موضوعی که بیش از هر چیزی، نشان از سطح آگاهی و بصیرت بانوان این استان می‌دهد. جمعی از بانوان استان امروز با پرچم فلسطین در این مراسم حضور یافتند تا پشتیبانی خود را از آرمان قدس شریف و همچنین محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی نشان دهند.

نظر شما