شناسهٔ خبر: 67633441 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

دست و دلبازی دولت برای بازنشستگان ادامه دار شد

واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد شد .

صاحب‌خبر -
روزنو :

دست و دلبازی دولت برای بازنشستگان ادامه دار شد

 

وی با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

به گفته وی با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت شد.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آن‌ها کنیم.

وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری با مشارکت بانک صادرات، وامی را تحت عنوان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به متقاضیان اعطا می نماید. برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و ... فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته و افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در مواردی که از یک دفترکل وظیفه بگیری، بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر (همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید. لذا سایر ورثه (همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی (همسر) اعلام نماید.

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری (همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحا از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد.

توجه به این نکته ضروری است که پرداخت اقساط وام به صورت ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴ درصد می باشد و مبلغ آن نیز 35 میلیون تومان تعیین شده است. علاوه بر این، در صورتی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، تنها یک فقره تسهیلات ازدواج به فرزندان آن ها پرداخت می گردد. در مواردی که پدر و مادر هر دو مشترک صندوق بوده و دارای دو فرزند متقاضی وام ازدواج باشند، هر فرزند از یک دفتر کل امکان استفاده از تسهیلات را خواهد داشت.
مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

این وام به فرزندان بازنشستگان کشوری تعلق می گیرد که تاریخ عقد آن ها از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد باشد. در این قسمت از مقاله، مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان ارائه خواهد شد که عبارت است از:

اسکن اصل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی بازنشسته و عروس و داماد)

اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس و داماد) قید شده باشد.

ارائه شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر)

توجه به این نکته ضروری است که اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر و فرزندان قید شده باشد، الزامی است. در صورت عدم تهیه مدارک و اسناد فوق، درخواست متقاضی برای دریافت وام از سوی مراجع ذی صلاح رد خواهد گردید.

نظر شما