شناسهٔ خبر: 67633391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) برای اولین‌بار؛ شاسی بلند برقی کیا به ایران می‌آید (تصاویر) برای اولین‌بار؛ شاسی بلند برقی کیا به ایران می‌آید

برای اولین بار، یکی از جدیدترین محصولات برقی کیا به نام EV۵ قرار است توسط کوشا خودرو به بازار ایران بیاید. در ۱۴ آگوست ۲۰۲۳، SUV الکتریکی کیا به نام EV۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش

صاحب‌خبر -

برای اولین بار، یکی از جدیدترین محصولات برقی کیا به نام EV۵ قرار است توسط کوشا خودرو به بازار ایران بیاید.

در ۱۴ آگوست ۲۰۲۳، SUV الکتریکی کیا به نام EV۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش درآمد. این خودروی برقی به‌تازگی در سامانه واردات قرار گرفته و به‌زودی توسط کوشا خودرو به ایران می‌آید.

8طراحی و شکل و فرم این خودرو با سایر مدل‌های برقی این شرکت تحت نام EV، یکسان است. تهاجمی و در عین حال مدرن و آینده‌نگرانه بودن، از عناصر طراحی خودروهای برقی کیا به حساب می‌آیند. در نمای جلویی، چراغ‌ها به شکل متصل به هم طراحی شده‌اند. با توجه به برقی بودن این خودرو، فضای زیادی در نمای جلویی خالی از هرگونه شلوغ‌کاری است.

9نمای پشتی از سبک چراغ‌های L مانند بهره می‌برد. به‌طور کلی، نسخه تولیدی EV۵ شباهت بسیار زیادی به نسخه کانسپت خود دارد.

10کابین EV۵ مجهز به نمایشگرهای ۱۲٫۳ اینچی اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار و یک فرمان D کات است. شارژر بی‌سیم و نورپردازی داخلی از جمله امکانات دیگر این خودرو هستند.

این خودرو در دو نوع تک و دو موتوره موجود است. نسخه تک موتوره مجهز به موتور ۲۱۵ اسب بخاری و ۳۱۰ نیوتن‌متری است که قدرت تولیدی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخه دو موتوره مجموعاً ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی در این مدل به هر دو محور منتقل می‌شود. باتری‌های ۶۴ و ۸۸ کیلووات ساعتی این خودرو از نوع LFP Blade بوده و ساخت BYD هستند. این باتری‌ها ۵۳۰ تا ۷۲۰ کیلومتر برد را ارائه می‌دهند.

11کیا EV۵ در چین و توسط سرمایه‌گذاری مشترک کیا-یودا و در کارخانه آن‌ها در Yancheng، تولید می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-196935

نظر شما