شناسهٔ خبر: 67632633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی همدان:

موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است

همدان-رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب اندامی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلاء به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است، اظهارکرد: تب دنگی بیماری است که از طریق پشه‌ای به نام «پشه آئدس» به انسان منتقل می‌شود.

وی ضمن اشاره به علائم بیماری دنگی، تصریح کرد: علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.

با بیان اینکه ضدعفونی کردن ظرفشویی و روشویی، خالی کردن آب اضافی کولر، شستن مداوم سطل‌های زباله و تمیز کردن ظروف آب پرندگان و… باید مد نظر قرار گیرد، تأکید کرد: تب دنگی در گروه‌های خاص مانند کودکان، زنان باردار و افراد با بیماری‌های مزمن، ممکن است به‌صورت شدیدتری ظاهر شود، سم‌پاشی سطل‌های زباله مکان‌های عمومی، سالن‌های ورزشی مهمانسراها مراکز نظامی و انتظامی و …مورد تاکید است.

اندامی خاطر نشان کرد: این عامل بیماری ممکن است از طریق سبد میوه و سبزیجات یا هر چیز دیگری وارد استان و محل زندگی ما شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری باید روش‌های پیشگیرانه را جدی بگیریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد افزایش این بیماری در کل دنیا و کشور هستیم، بنابراین آموزش‌های لازم را جهت حساس‌سازی در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

نظر شما