شناسهٔ خبر: 67632125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اندیشمند اوگاندایی در گفت وگو با خبرگزاری تقریب مطرح کرد:

تداوم جنایات صهیونیستها در غزه نتیجه تفرقه مسلمانان است

به رغم شعارهای اسلامی و توصیه ای که دین اسلام برای وحدت در برابر دشمنان داشته است، این کشورهای غربی بودند که عملا با وحدت و یکپارچگی خود به دفاغ از ظالم برخاستند و در عین حال در میان مسلمانان تفرقه افکنی کردند. بنابراین تا زمانی که مسلمانان هوشیار نباشند و برای برداشتن وحدت، اقدامی عملی برندارند، دود این تفرقه در چشم مظلومان اسلام همچون مردم فلسطین فرو می رود.

صاحب‌خبر - عبدالعزیز سنوا اندیشمند اوگاندایی در گفت و گو با تقریب، به تفاوت رویکرد کشورهای غربی و مسلمان پیرامون جنگ غزه اشاره کرد و اظهار داشت: تفاوت مواجهه این کشورها درباره جنگ غزه یکی از دلایل طولانی شدن این جنگ و خشونت های بیشتر است. کشورهای غربی و در راس آنان آمریکا در روزهای نخستین جنگ، با اتخاذ موضع قاطع علیه فلسطین و حمایت بی چون و چرا از اقدامات اسرائیل، دست اسرائیل را برای هر اقدامی باز گذاشتند.

عبدالعزیز سنوا ادامه داد: علاوه بر آمریکا دیگر کشورهای اروپایی هم در طرف اسرائیل ایستادند و رهبران این کشورها با سفر به تل اویو حمایت همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند و با بیانیه ها و مواضع تند، اقدامات و حملات نظامی اسرائیل را دفاع مشروع از خود می شمردند. غربی ها با اتخاذ مواضع جدی و اقدامات عملی علاوه بر نمایش گذاشتن وحدت و پشتیبانی خود از تل آویو مانع هر گونه اقدام دیپلماتیک اثرگذار و یا صدور قطعنامه در شورای امنیت برای متوقف کردن ماشین جنگی اسرائیل شدند.

او با بیان اینکه غرب کاری کرد که هیچ کشوری خیلی جدی وارد صحنه نشود، افزود: در نقطه مقابل غرب، کشورهای مسلمان مدافع فلسطین حداکثر در حد محکومیت اقدامات غیر انسانی و درخواست ارسال کمک های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه موضع گیری کردند. در حقیقت رهبران کشورهای مسلمان به عنوان حامیان مردم غزه و فلسطین وقتی مردم این سرزمین در محاصره و جنگ بی امان قرار گرفتند، نتوانستند کمک های حداقلی برای رساندن کمک های اساسی به مردم غزه برای جلوگیری از قحطی و بیماری و کشتار به عمل آورند.  

عبدالعزیز سنوا همچنین تصریح کرد: در چنین مصافی نشان داده شد که به رغم شعارهای اسلامی و توصیه ای که دین اسلام برای وحدت در برابر دشمنان داشته است، این کشورهای غربی بودند که عملا با وحدت و یکپارچگی خود به دفاع از ظالم برخاستند و در عین حال در میان مسلمانان تفرقه افکنی کردند. بنابراین تا زمانی که مسلمانان هوشیار نباشند و برای برداشتن وحدت، اقدامی عملی برندارند، دود این تفرقه در چشم مظلومان اسلام همچون مردم فلسطین فرو می رود.
 

نظر شما