شناسهٔ خبر: 67631430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

جورج کلونی هم از بایدن خواست تا کنار بکشد

جورج کلونی نوشت: بایدن در بسیاری از نبردهایی که طی ۴ سال گذشته با آنها مواجه شده، پیروز شده اما تنها نبردی که او نمی تواند بر آن فائق آید، مبارزه با زمان (پیری) است...

صاحب‌خبر -
روزنو :

 "جورج کلونی" هنرپیشه مشهور هالیوود و یکی از حامیان پروپاقرص حزب دموکرات آمریکا، از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواست تا به خاطر منافع بلند مدت حزبی و مردم آمریکا و جلوگیری از قدرت یابی مجدد ترامپ، از عرصه رقابت های انتخاباتی کنار بکشد و اجازه دهد نامزدی دیگر از حزب دموکرات با ترامپ رقابت کند.

جورج کلونی هم از بایدن خواست تا کنار بکشد

کلونی 63 ساله با نگارش مقاله ای در روزنامه نیویوزک تایمز آمریکا، ضمن تاکید بر وفاداری مادام العمر خود به حزب دموکرات و شایستگی های جو بایدن در طول عمر سیاسی اش، از رئیس جمهوری آمریکا خواست به دلیل تشدید نگرانی ها از بازگشت دوباره ترامپ به کاخ سفید، ازعرصه رقابت های انتخاباتی کنار بکشد؛ چون توان شکست دادن ترامپ را در انتخابات نوامبر 2024 نخواهد داشت.

او نوشت: "من همیشه عمرم یک دموکرات بوده و هستم و بابت آن احساس افتخار می کنم. من به آنچه که حزب من نمایندگی می کند و آنچه که برای آن مطرح است افتخار می کنم. به عنوان بخشی از مشارکت خود در روند دموکراتیک و در حمایت از نامزد منتخب خود، رهبری برخی از بزرگترین رویدادهای جمع آوری کمک های مالی در تاریخ حزبم را بر عهده داشته ام. باراک اوباما در سال 2012، هیلاری کلینتون در سال 2016، جو بایدن در سال 2020. ماه گذشته نیز من میزبان بزرگ‌ترین جمع‌آوری کمک مالی بودم که تاکنون در درون حزب دموکرات برگزار شده؛ آن هم برای انتخاب مجدد بایدن. همه اینها را می گویم فقط برای بیان اینکه چقدر به این روند اعتقاد دارم و فکر می کنم این لحظه چقدر مهم است.

من عاشق جو بایدن هستم. به عنوان یک سناتور به عنوان معاون رئیس جمهور و به عنوان رئیس جمهور. من او را دوست می دانم و به او ایمان دارم. به شخصیت و اخلاق او ایمان و بارو دارم و معتقدم در 4 سال گذشته، او در بسیاری از نبردهایی که با آن روبرو بوده پیروز شده است.

اما تنها نبردی که او نمی تواند پیروز شود، مبارزه با زمان است. هیچ کدام از ما نمی توانیم. گفتنش ویرانگر است، اما جو بایدنی که من 3 هفته پیش در جمع آوری کمک مالی با او همراه بودم، همان بایدن سال 2010 نبود. او حتی جو بایدن سال 2020 هم نبود. همان مردی که همه ما در مناظره شاهد آن بودیم.

جورج کلونی هم از بایدن خواست تا کنار بکشد

خسته بود؟ آره. سرماخوردگی؟ شاید. اما رهبران حزب نمی توانند آنچه را که 51 میلیون بیننده (دموکرات) در مناظره با ترامپ را دیدند انکار کنند. همه ما آنقدر از دورنمای دور دوم ریاست جمهوری ترامپ وحشت داریم که باید همه علائم هشدار دهنده را جدی بگیریم. 

...به‌عنوان یک دموکرات، هر زمان که می‌بینیم رئیس‌جمهوری که به او احترام می‌گذاریم، از هواپیمای اختصاصی (ایر فورس وان) خارج می‌شود یا برای پاسخ دادن به یک سوال به سمت میکروفون رو می کند، نَفَسِ خود را حبس می‌کنیم یا صدا را کم می‌کنیم.( از بیم دیدن و شنیدن یک گاف جدید)

آیا عادلانه است که به این موارد اشاره کنیم؟ باید اینطور باشد. این مساله ای مربوط به سن است اما همچنین هیچ چیز قابل برگشت نیست. قرار نیست در نوامبر با این رئیس جمهوری پیروز شویم. علاوه بر این، ما مجلس نمایندگان را نخواهیم برد و سنا را نیز از دست خواهیم داد. این فقط نظر من نیست؛ این نظر هر سناتور و عضو کنگره و فرمانداری است که من در خلوت با آنها صحبت کرده ام. هر کس، صرف نظر از آنچه که آشکارا چه می گوید، بر این باور است. 

...می‌توانیم سرمان را زیر شن فرو کنیم و در ماه نوامبر برای معجزه دعا کنیم، یا می‌توانیم حقیقت را بگوییم.

...دموکرات‌های ارشد - چاک شومر، حکیم جفریس، نانسی پلوسی - و سناتورها، نمایندگان و سایر نامزدهایی که در ماه نوامبر با شکست مواجه می‌شوند، باید از این رئیس‌جمهور بخواهند که داوطلبانه کناره‌گیری کند.

...فاصله کوتاه تا روز انتخابات برای مابیش از آنکه خطر باشد یک فرصت است و به ما این شانس را می‌دهد که نامزد جانشین کمتر با تبلیغات منفی حزب رقیب تخریب شود. این می تواند زمان هیجان انگیزی برای دموکراسی باشد، همانطور که ما به تازگی با حدود 200 نامزد فرانسوی که کنار رفتند و جاه طلبی های شخصی خود را متوقف کردند تا دموکراسی خود را از دست راست افراطی نجات دهند، دیدیم.

جو بایدن یک قهرمان است. او دموکراسی را در سال 2020 نجات داد.

 

نظر شما