شناسهٔ خبر: 67629855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

مهدی تاج:

تهیه VAR از وظایف فدراسیون نیست

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در خصوص ورزشگاه تنها مساله VAR نیست؛ بلکه ورزشگاه‌ها باید نور تا هزار ۶۰۰ لوکس داشته باشند و باید جایگاه‌های vip و vvip ، چمن مطلوب و ورودی بانوان و آقایان مجزا شود.

صاحب‌خبر -
تهیه VAR از وظایف فدراسیون نیست

مهدی تاج در حاشیه مجمع سالانه هیئت فوتبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص مجمع و وضعیت هیئت فوتبال استان اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه صورت های مالی هیئت بیان شد که مطلوب بود، کار ما در مجامع این است که این موارد را بررسی کنیم. در اصفهان شاخص های بسیار قوی داریم در فوتبال نقش اصفهان بسیار گسترده است و دو نماینده در جام باشگاه‌های آسیا در فوتسال و فوتبال داریم که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند در مجمع هم بدان اشاره کردم. ارزیابی من از عملکرد اصفهان مثبت است.

وی افزود: نگرانی جدی در فوتبال بانوان دارم، چرا که آنگونه که انتظار می رود نیست و باید مدیران باشگاه‌ها به آن نگاه جدی تری داشته باشند و هیئت هم نظارت کند. پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در اصفهان وجود دارد و نباید تعطیل کنند. فوتبال ساحلی نیز وضعیت مطلوبی ندارد یک تیم برای اصفهان کافی نیست، در یزد ساختار خوبی دارد باوجود اینکه سرمربی تیم ملی ار اصفهان است ما سوم جهان در فوتبال ساحلی هستیم و حیف است که اصفهان نقش کمرنگی در این بخش داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادتباط با استفاده «VAR» در ورزشگاه ها، گفت: یکی از مسائل ما VAR است و باید بگویم تهیه VAR از وظایف فدراسیون فوتبال نیست و این وظیفه باشگاه‌ها است که آنها را تهیه و در ورزشگاه‌های خود که برای انجام مسابقات اعلام می کنند نصب کنند، اما با توجه به اینکه به لحاظ شرایط تحریمی نمی‌توانند؛ بنابراین فدراسیون به نیابت از آن‌ها با هزینه خود و کمک وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهد. پیش‌بینی می‌کنم لیگ امسال با VAR برگزار شود ولی این موضوع به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: ورزشگاه‌ها باید نور تا هزار ۶۰۰ لوکس داشته باشند و باید جایگاه‌های vip و vvip ، چمن مطلوب و ورودی بانوان و آقایان مجزا شود. اصفهان جزو معدود استان‌هایی است که نمی‌توانیم بانوان را به ورزشگاه بیاوریم. مشکلاتی از لحاظ ساختار ورزشگاه است که حرف درستی است و باید در نقش جهان رفع کنیم. به هر جهت نمی‌توان مسابقات را بدون حضور بانوان در دراز مدت برگزار کرد، در تمامی استانها این موضوع حل شده و یک استان دیگر نیز همین مشکل را دارد که در حال پیگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بلیت الکترونیک تا هر فرد در صندلی خود مستقر شود، این بلیت ها باید با کدملی تهیه شود. در بازی مس رفسنجان و پرسپولیس حدود ۳۷ هزار بلیت به فروش می رسد اما نزدیک با ۷۰ هزار نفر وارد ورزشگاه شده اند، اگر اتفاقی رخ دهد اولین نفراتی که بلید پاسخگو باشند از سوی فدراسیون خواهند بود. اگر تمام مولفه‌ها به درستی برگزار شوند، مسابقات لیگ در همان استان برگزار شوند، اما اگر هر کدام از این مولفه‌ها نباشد، بازی در ورزشگاه دیگری برگزار می شود.

 

نظر شما